۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۳۶۳۳
عضو شورای شهر تهران گفت: دولت باید هزینه هر دو خط مترو پرند را تأمین کند. تقاضای من این است که شهرداری از قول رئیس جمهور استفاده کرده و در سویی دیگر تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند.
کد خبر: ۲۴۶۵۲

تامین هزینه هر دو خط مترو پرند بر عهده دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قول بهره بردار در حضور رئیس جمهور مبنی بر بهره برداری از مترو پرند تا خردادماه، گفت: فاصله بین ایستگاه پرند تا شهر آفتاب ۳۵ دقیقه است و این خط سه واگن دارد که با احتساب زمان رفت و برگشت قطار ۷۵ دقیقه زمان بر است؛ لذا باید خط دوم در نظر گرفته می‌شد و این خط به هشت قطار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این خط پیش بینی شده بود، یادآور شد: قرار بود ۲۱۰ میلیارد تومان آن به صورت نقد پرداخت شود که البته انجام نشد. ۱۱۷ میلیارد تومان نیز به صورت غیرنقد از طریق واگذاری ملک برای تأمین تجهیزات پیش بینی شده بود.

آقامیری تأکید کرد: شهرداری تهران تنها مجری این طرح است و اگر خرداد ماه طرح تحویل داده نشود باری روی دوش شهرداری نیست و دولت باید هزینه هر دو خط را تأمین کند. تقاضای من این است که شهرداری از قول رئیس جمهور استفاده کرده و در سویی دیگر تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند و بتواند هشت قطار این خط را در اختیار قرار دهد تا قولی که سال‌ها به مردم پرند داده شده، عملیاتی شود.

در ادامه سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اصلاح میدان حضرت امام (ره) گفت: این اقدام شهرداری جای تشکر دارد و به مردم هم قول داده شده بود که این اتفاق صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شهرداری تهران در چند سال گذشته که بلدیه را شروع کرد قول داده بود که پلاز‌ها و میادین اصلاح می‌شود چرا که ترافیک زیادی در خیابان‌های اطراف ایجاد شده و این اصلاح فعلی منجر به استقبال زیاد مردم شد که جای تشکر دارد.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر ابلاغ و اجرای بخشی از دستورالعمل تبدیل وضعیت کلیه ایثارگران شهرداری گفت: این دستورالعمل در سازمان‌ها و شرکت‌ها اجرا نشده و یادآوری می‌کنم که شهرداری در این زمینه اقدام کند. این تبدیل وضعیت، شیرینی بسته خرسندساز را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: یک سال قبل با صداقت در ابلاغ دستورالعمل اقدام شد، اما هنوز در مرحله اجرا نواقصی دارد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، شیرینی کار شهرداری برای کارکنان لمس خواهد شد

زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت اراضی ذخیره توسعه نوسازی شهری، گفت: این اراضی بیش از یک هکتار وسعت دارند. از شهرداری تهران تقاضا دارم در بررسی نظرات کارشناسی و ضرورت اتخاذ راهکار‌هایی برای استفاده از این اراضی، دستورالعمل‌های حق انتقال و توسعه و ارسال لایحه آن به شورا را تدوین کند./ مهر

برچسب ها: مترو پروند عضو شورای شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار