۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
تعداد بازدید: ۱۱۱۸۶۰
مجلس یازدهم صدای مردم را شنید و ما در ادامه این مسیر مصمم هستیم و در زمان باقی مانده از این مجلس تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی مردم خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۴۷۳۵

تلاش مجلس برای بهبود شرایط اقتصادی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم ملایر در مجلس در یادداشتی به توضیحاتی در مورد اقدامات مجلس یازدهم در حوزه تقنینی و نظارتی پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

مجلس یازدهم از ابتدای شکل‌گیری تاکنون دو مسئله «فرهنگ» و «اقتصاد» را در اولویت کار خود قرار داد که در مسائل فرهنگی «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را تصویب کرد قانونی که تصویب و اجرای آن یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم بود و این قانون از موضوعات راهبردی جامعه ما محسوب می‌شود و اکنون طراحان طرح دائماً در حال پایش آن هستند تا نقص‌هایش بر طرف شود. همچنین در حوزه اقتصاد با هدف رونق بخشیدن به تولید در قدم نخست کمیسیونی باعنوان «کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید» در این مجلس شکل گرفت و اعضای این کمیسیون تاکنون مکرر برای رونق تولید تلاش و اقدام کردند و قوانینی مانند «قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار» را به تصویب رساندند که اقدام قابل توجهی در راستای رفع موانع کسب و کار محسوب می‌شود. علاوه‌بر اصلاح «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی» مرسوم به «قانون پتروپالایشگاه‌ها» می‌تواند علاوه‌بر جمع کردن بخشی از نقدینگی سرگردان در جامعه، به بازار سرمایه عمق‌بخشی می‌کند. همچنین تصویب «طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» توانست قدم خوبی در راستای سامان دادن به صنعت برق کشور باشد چراکه نبود قانون مدون و لجام‌گسیختگی، بر سر راه تولیدکنندگان بخش دولتی و خصوصی مشکلات متعدد منجمله بوروکراسی اداری پیچیده ایجاد کرده است به همین دلیل این طرح با هدف افزایش تولید و جلوگیری از کمبود برق در دست بررسی کمیسیون انرژی قرار گرفت. «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نیز در جهت پرکردن دست مذاکره‌کنندگان تصویب شد که نقش موثری در تقویت توان مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به پشتوانه فنی که فراهم کرد، داشته است. البته طی دو سال گذشته احکام بودجه خوبی نیز تدوین شده است به‌عنوان مثال ورود به مباحث شرکت‌های دولتی کار بزرگی است چراکه امسال برای نخستین بار دیوان محاسبات به «صندوق بازنشستگی نفت» ورود کرده تا بدانیم آنجا چه می‌گذرد و چگونه اداره می‌شود و این اتفاق مهمی است. همچنین انضباط‌بخشی به بودجه ازجمله ساماندهی وضعیت مالیات و تجمیع حساب‌های دولتی با هدف قابلیت بررسی، همگی دستاورد‌های بزرگ مجلس یازدهم به شمار می‌آیند. «قانون مالیات بر خانه‌های خالی»، «قانون جهش تولید مسکن» «قانون رتبه‌بندی معلمان» و... را نیز باید به این موارد افزود، بنابراین این مصوبات نشان می‌دهند؛ مجلس برای معیشت و اصلاح ساختار اقتصادی و فرهنگی تمام تلاش خود را کرده است و با تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن‌ها در این مسیر قدم برداشته است. مجلس با دو شیفت کردن بسیاری از صحن‌های علنی به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است و نظرات و خواسته‌های مردم در این مجلس بسیار شنیده و برای بسیاری از خواسته‌ها طرح نوشته شد. به‌عنوان مثال امروز حرف و خواسته کامیون‌داران و معلمان که جلوی مجلس تجمع کردند تبدیل به قانون شد و باید گفت؛ مجلس یازدهم صدای مردم را شنید و ما در ادامه این مسیر مصمم هستیم و در زمان باقی مانده از این مجلس تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی مردم خواهیم کرد. /

برچسب ها: معیشت معیشت مردم مجلس یازدهم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار