۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۹۸۵۵۸
رئیس سی‌ و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین‌المللی خواهد داشت.
کد خبر: ۲۴۸۰۰

نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اولین نشست نمایندگان فرهنگی سفارتخانه‌های خارجی با موضوع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیر خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی رمضانی دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور ظهر امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در ابتدای برنامه اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی و مدیر بخش ناشران خارجی سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در خصوص هماهنگی‌هایی که با کشور‌های خارجی و خبرگزاری‌های بین‌المللی برای برگزاری بهتر این نمایشگاه از چندین ماه قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گرفته است، دقایقی صحبت کرد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران درخصوص این نشست گفت: کشور‌ها مستقلاً در نمایشگاه شرکت کنند و به معرفی فعالیت‌های فرهنگی و نشر در کشور‌های خود بپردازند. نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین‌المللی خواهد داشت. علاقه‌مندیم که حضور ناشران خارجی از کشور‌های مختلف تقویت شود و همکاران ما شرایط خوبی را برای میزبانی از ناشران و فعالین فرهنگی تدارک دیده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی است برای حضور چهره‌های فرهنگی. البته گروهی از نویسندگان و متفکران در سال گذشته از نمایشگاه بازدید کردند و با صاحب‌نظران و نویسندگان ایرانی ارتباط گرفتند و با آثار جدید آشنا شدند. سال گذشته بیش از ۶۰ مهمان فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کردند و در سال آینده‌هم علاقه‌مندیم از همه کشور‌ها چهره‌هایی حاضر باشند. نمایشگاه کتاب تهران صرفا یک نمایشگاه نیست بلکه یک رویداد بزرگ فرهنگی است. حضور نویسندگان و اهالی قلم از ویژگی‌های بارز نمایشگاه کتاب تهران است و این فرصت خوبی برای دیدن ایران واقعی است. ایام نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ با حضور میلیونی به تصویر کشیده می‌شود./ فارس

برچسب ها: نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات یاسر احمدوند
ارسال نظر
آخرین اخبار