۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۷۵۹۸۹
مستند «پائیز پنجاه‌ سالگی» گفت: حاج نادر طالب‌زاده در حوزه مستند تاثیرات بسیاری گذاشت به طوری که فضای مستندسازی را به طور کلی متحول کرد و باعث شد در دهه ۸۰ نسل جدیدی از مستندسازان وارد این حوزه شوند.
کد خبر: ۲۴۸۷۷

نگاهی به شرایط جشنواره سینما حقیقت پس از کرونا/ نادر طالب‌زاده چه تاثیری بر حوزه مستند داشت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن اسلام‌زاده، کارگردان مستند پائیز پنجاه سالگی در برنامه سلام تهران گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا این دومین سالی است که جشنواره فیلم حقیقت به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما امسال از سال گذشته نیز جدی‌تر برگزار شده است. اکنون جشنواره از چارسو به پردیس سینمایی ملت تغییر مکان داده و این نکته بسیار مثبتی است چرا که هم سالن‌ها بزرگ‌تر هستند هم دسترسی بهتری برای مردم فراهم شده است.

اسلام‌زاده ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از مستند‌ها کیفیت خود را از دست داده‌اند چرا که در دوران کرونا شرایط درستی برای ساخت مستند وجود نداشت. آنقدر دوران کرونا سخت و ناراحت کننده بود که دیگر افراد دست به ساخت مستند در آن رابطه نمی‌زنند و ترجیح می‌دهند در آن مسیر قرار نگیرند.

وی افزود: حاج نادر طالب‌زاده در حوزه مستند تاثیرات بسیاری گذاشت به طوری که فضای مستندسازی را به طور کلی متحول کرد و باعث شد در دهه ۸۰ نسل جدیدی از مستندسازان وارد این حوزه شوند.

نگاهی به شرایط جشنواره سینما حقیقت پس از کرونا/ نادر طالب‌زاده چه تاثیری بر حوزه مستند داشت؟ 
او اظهار داشت: در سال ۸۳ مستندی ساخته بودم که به دلیل مبتدی بودن فیلم‌بردار تصاویر ناواضحی داشت، به همین خاطر بسیاری از فعالان حوزه مستندسازی آن را نمی‌پسندیدند؛ پس از انجام مراحل تدوین مستند، آن را نزد حاج نادر طالب‌زاده بردم و خوشبختانه او از این کار بسیار خوشش آمد. او پس از آن اتفاق بسیار از من حمایت کرد و این تنها برای من نبود و دیگر مستندسازان نیز از رفتار‌های انسان‌دوستانه او برخوردار بودند. نادر طالب‌زاده زمانی که متوجه می‌شد یک مستندساز در کار خود رشد کرده، دوباره به سراغ فردی جدید می‌رفت تا دست او را بگیرد و باعث رشد و پیشرفتش شود.

اسلام‌زاده گفت: زمانی که من مستند خود را به او نشان دادم، طالب‌زاده گفت که او را یاد ابراهیم اصغرزاده انداخته‌ام که اولین مستندش را به حاج نادر نشان داده بود؛ این حرف بسیار برای من با ارزش بود چرا که در آن زمان شیفته فعالیت ابراهیم اصغرزاده بودم.

وی افزود: ادغام جایزه شهید آوینی حدود ۸ سال است که صورت گرفته و اکنون اکران بهتری نسبت به گذشته دارد و باعث می‌شود مستند افراد دیده شود./ فارس

برچسب ها: جشنواره سینما حقیقت سینمای مستند مستندساز نادر طالب زاده
ارسال نظر
آخرین اخبار