۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۸۱۲۴۳
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در این صندوق بخش عمده‌ای از هزینه‌های ۱۰۷ بیمار صعب العلاج استان از جمله بیماران سرطانی، تالاسمی، ام اس، بال پروانه ای، اوتیسم، آسیب های شنوایی شدید و عمیق پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۴۸۹۶

بخش عمده‌ای از هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج کرمانشاه را پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر «رضا تحولیان» در اولین کارگروه استانی صندوق بیماران صعب العلاج که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر درمان تامین اجتماعی، معاونین درمان و غذا و دارو و مدیر دفتر بازرسی دانشگاه برگزار شد، افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی در کشور راه اندازی شده تا به این وسیله بخش عمده‌ای از مشکلات این بیماران برطرف شود.

وی اظهار داشت: در این راستا سقف هزینه پرداختی برای هر بیمار در سال ۵۰ میلیون تومان است که این مبلغ پس از ثبت نام بیمار در سامانه RDA (مدیریت بیماری‌های نادر وزارت بهداشت) پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه اضافه کرد: تا راه‌اندازی این سامانه، بیماران خاص برای بهره مندی از این خدمات با مراجعه به معاونت درمان، پس از تشکیل پرونده در سامانه سازمان بیمه سلامت و احراز هویت از این خدمات بهره مند می‌شوند.

در این نشست مصوب شد تا زمان راه اندازی سامانه RDA، تایید بیماری مراجعین با هماهنگی بیمه سلامت و معاونت درمان صورت گیرد.

همچنین علاوه بر پرداخت هزینه در آینده نزدیک، هر فرد می‌تواند از تسهیلات و کمک بلاعوض تعیین شده ویژه این بیماران بهره‌مند شود.

بر اساس این گزارش، بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه هزینه درمانی پرداخت می‌کند، همچنین هر ماه به ۳۰۰ هزار سند درمان سرپایی و ۱۸ هزار سند بستری رسیدگی می‌کند.

هم اکنون بیمه سلامت در استان کرمانشاه با ۱۸۷ پزشک ارجاع برای افراد زیرپوشش صندوق روستایی و عشایری و ۱۷۶ پزشک شهری برای اجرای طرح نظام پزشک خانواده قرارداد همکاری دارد.

۶۲ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت هستند که نزدیک یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت و ۵۱۶ هزار نفر هم زیرپوشش بیمه روستایی و عشایر است که به صورت نظام ارجاع از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند./ ایرنا

برچسب ها: سازمان بیمه سلامت کرمانشاه خدمات درمانی
ارسال نظر
آخرین اخبار