۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۷۱۰۹۸
گزارش عملکرد ايران خودرو در مردادماه منتشر شد و طبق معمول اخبار خوبي را براي سهامداران خود مخابره نکرد.
کد خبر: ۲۴۹۶۱

ایران خودرو روزبه‌روز به مقصد ورشکستگي نزديک‌تر خواهد شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بررسي کارنامه مردادماه ايران خودرو حاکي از آن است که اين شرکت خودروسازي روزبه‌روز به مقصد ورشکستگي نزديک‌تر خواهد شد؛ چرا که روند فروش شرکت در اين ماه به شدت نزولي شده و همين امر درآمد ايران خودرو را در مرداد به کمتر از نصف درآمد تيرماه رسانده است.گزارش عملکرد ايران خودرو در مردادماه منتشر شد و طبق معمول اخبار خوبي را براي سهامداران خود مخابره نکرد. چرا که ارقام توليد، فروش و درآمد ماهيانه شرکت به شدت نزولي شده‌اند. مقدار فروش ايران خودرو در اين ماه تا حدي پايين آمد که حتي رشد ۵۳ درصدي ميانگين نرخ‌هاي فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نيز نتوانست جلوي کاهش درآمد شرکت را بگيرد.
نگاهي دقيق‌تر به ارقام منتشر شده در گزارش عملکرد ماهانه ايران خودرو نشان مي‌دهد مقدار توليد شرکت در دومين ماه از تابستان سال ۱۴۰۲ به ۳۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه رسيده که ۱۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه کمتر از ميانگين ماهانه توليد در يک سال اخير است.
همچنين اين عدد در مقايسه با توليد ۴۷ هزار و ۲۲۴ دستگاهي تير و ۴۱ هزار و ۳۴۲ دستگاهي مرداد ۱۴۰۱ نيز حدود ۲۲ و ۱۱ درصد افت داشته است. همين کاهش مقدار توليد شرکت سبب افت مقدار فروش شرکت نيز در بازه زماني مذکور شده است؛ به طوري که ايران خودرو در مردادماه امسال توانست تنها ۲۷ هزار و ۹۸۹ دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند. رقمي که از ميانگين فروش ماهانه شرکت در يک سال اخير حدود ۲۱ هزار دستگاه کمتر است.
همچنين تيراژ فروش مردادماه ايران خودرو در مقايسه با فروش ۵۸ هزار و ۹۱۵ دستگاهي تيرماه و فروش ۵۰ هزار و ۱۴۶ دستگاهي مرداد ۱۴۰۱ نيز حدود ۵۲ و ۴۴ درصد کاهش داشته است.

برچسب ها: #ایران خودرو قیمت خودروهای ایران خودرو ورشکستگی
ارسال نظر
آخرین اخبار