۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۹۵۱۰۱
وزیر ارتباطات گفت: نباید دانشجویان برای طی کردن مسیر ارتقا مجبور به پیگیری مقاله باشند و بهتر است تمرکز اصلی آن‌ها بر روی حل مسئله‌ها باشد.
کد خبر: ۲۵۰۶۹

دانشجویان به جای پیگیری مقاله باید روی حل مسئله‌ها متمرکز باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اولین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت ارتباطات اظهار داشت: پژوهش و نوآوری در کشور وضعیت نسبتا خوبی را دارد. ما در بین کشور‌های مختلف دنیا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از لحاظ جایگاه علمی در رتبه ۱۵ قرار داشتیم و پس از ما ده‌ها کشور پیشرفته اروپایی قرار داشتند.

وی افزود: از این جهت مایه خوشحالی است که ما توان تولید دانش را داریم. اما باید به این موضوعات بپردازیم که به چه میزانی توانستیم این تولید دانش را در سفره‌های مردم قرار دهیم و چقدر این دانش‌ها توانسته وارد زندگی مردم شود و چقدر توانستیم این دانش‌ها را برای مردم تبدیل به ثروت بکنیم.

زارع‌پور ادامه داد: عدم ارتباط سازمان‌یافته دانشگاه‌ها با بخش اجرایی و اداری صنعت و دولت یکی از مسائل دامن‌گیر و آسیب‌شناسی است که سال‌ها است دارد به آن اشاره می‌شود و یک مسئله کلی است و در گذشته تدابیری برای کمتر شدن این فاصله در نظر گرفته شده بود منتهی هنوز تبدیل به یک روح جاری در مراکز پژوهشی نشده است و همچنان بیشترین امتیاز را هنوز مقالات دارند که خوب نیست و باید در این باره بازنگری شود و فضای دانشگاه‌ها باید در مسیر تحول و پیشرفت کشور قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: وقتی برمیگردیم به پژوهشگاه‌های داخل وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، پیش‌فرض این است که ارتباط بین دانشگاه با این فضا‌ها برقرار شده، اما متاسفانه دیده می‌شود این موضوع نیز مشکلات رو کامل حل نکرده است و دلیلش این است که پژوهشگاه‌ها شیوه ارتقا پژوهشگرانشان همچنان بر مداری است که در دانشگاه دارند دنبال می‌کنند، یعنی باز هم مقاله محوری حرف اول را می‌زند که البته در این زمینه نیز تلاش‌های بسیاری شده است.

همچنین وزیر ارتباطات اذعان داشت: نباید دانشجویان برای طی کردن مسیر ارتقا مجبور به پیگیری مقاله باشند، بدیل آن که بهتر است تمرکز اصلی آن‌ها بر روی حل مسئله‌ها باشد.

وی بیان داشت: پژوهشگران ارتباطات باید مشغول حل یک مشکلی در حوزه ارتباطات باشند و نقشی در تولید و ساخت محصول فناورانه داشته باشند./ تسنیم

برچسب ها: وزیر ارتباطات عیسی زارع پور دانشجویان
ارسال نظر
آخرین اخبار