۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۶۰۱۶
دوشنبه هفته آینده در سراسر کشور؛
دبیرکل جمعیت هلال احمر از تمرین سراسری پناه‌گیری زلزله در روز دوشنبه هفته آینده، پنجم دی‌ماه به مناسبت نوزدهمین سالگرد زلزله بم خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۳۴

آژیر زلزله، به صدا در می‌آید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: روز پنجم دی‌ماه ۱۴۰۱ آژیر زلزله در شعب هلال احمر، خانه‌های هلال، مدارس منتخب و تعدادی از ادارات و ساختمان‌های مسکونی بزرگ در سراسر کشور به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: هدف از این تمرین، بازآموزی روش صحیح پناه‌گیری به افرادی است که قبلاً آموزش‌های مواجهه با زلزله را از جمعیت هلال احمر دریافت کرده‌اند. اما هموطنان می‌توانند آموزش‌های لازم را در ایستگاه‌های آموزشی سیار، شعب هلال احمر و یا خانه‌های هلال روستایی و عشایری دریافت کنند.

سلیمانی در ادامه گفت: ۱۲ هزار مربی داوطلب جمعیت هلال احمر در این روز، آماده انتقال آموزش روش صحیح پناه‌گیری در هنگام زلزله هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: همچنین سایت آموزش‌های آنلاین هلال احمر به نام خادم در همه ساعت شبانه‌روز دسترسی افراد را به تمامی سرفصل‌های آموزش‌های همگانی با امکان صدور گواهینامه، فراهم کرده‌است.

وی تاکید کرد: در هنگام وقوع زلزله ابتدا حفظ خونسردی و سپس پناه‌گیری، می‌تواند شانس نجات جان شما را بسیار افزایش دهد./ مهر

برچسب ها: زلزله جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر
ارسال نظر
آخرین اخبار