۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۸۰۱۸۸
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه تشخیص صدور آراء با قاضی است، گفت: بنابر تاکید رئیس قوه قضاییه مسائل سیاسی و جناحی را به هیچ وجه در کار خود دخالت نخواهیم داد.
کد خبر: ۲۵۲۰۶

مسائل سیاسی و جناحی را به هیچ وجه در کار خود دخالت نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق صبح دیروز چهارشنبه ۳۰ آذر در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهارداشت: امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگر با قدرت و توان بیشتر و با برنامه‌ریزی منسجم از قبل در حال حرکت است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه با قدرت و توان بیشتر در حال حرکت است و صرف نظر از مسائل سیاسی که افرادی امروزه در داخل و خارج کشور مطرح می‌کنند، اقدام می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه می‌خواهیم کار خود را در قوه در معرض دید نخبگان قرار دهیم، افزود: برخی به صورت قصد ورزی از قوه قضاییه انتقادات نابجا می‌کنند، از طرفی دیگر برخی نیز از روی دلسوزی از قوه قضاییه انتقاد‌هایی می‌کنند که قطعا از این انتقاد‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین در دستگاه قضایی، گفت: باید جهاد تبیین در قوه قضاییه به درستی انجام شود تا مردم بدانند که مسئولان و کارکنان قضایی چه اقداماتی را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

برگزاری جلسات هفتگی ملاقات مردمی در دادگستری تهران

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه گفت: با اتخاذ تدابیر لازم جلسات هفتگی مردم با دادستان تهران و معاونان وی دیدار داشته باشند، این اقدام در دادگستری تهران نیز در حال انجام است و هر هفته ملاقات مردمی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری تهران با بیان اینکه اعتقاد بنده بر این بود که تعامل همه جانبه با همه نهادها، دستگاه‌ها و مردم صورت گیرد، افزود: تلاش ما همواره بر این بوده تا بحث استقلال و بی طرفی مردم نسبت به مجموعه قضایی خدشه دار نشود.

تشکیل کمیته رفع اطاله دادسری در دادستانی تهران

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، گام‌هایی که دستگاه قضا برای خلق اعتماد نسبت به عدلیه از طریق مردم و اعتماد سازی انجام داده، نسبت به گذشته متفاوت است.

وی با اشاره به موضوع اطاله دادرسی، افزود: جلسات کمیته رفع اطاله دادرسی به صورت مستمر با بررسی و ارزیابی شعب دادسرای تهران در حال تشکیل است.

صالحی اظهار داشت: در حوزه زندان‌ها با توجه به سیاست کاهش جمعیت کیفری در قوه قضاییه، در حال اجرای برنامه‌های ویژه از جمله حضور در زندان‌ها و دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی پرونده‌های آن‌ها و … هستیم.

وی با اشاره به مدیریت پرونده‌های خاص و مهم به ویژه پرونده‌های کثیرالشاکی، گفت: به صورت هفتگی با حضور ضابط و معاون دادستان مربوطه در مورد این پرونده‌ها تشکیل جلسه می‌دهیم./ قوه قضائیه

برچسب ها: قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه سیاسی محمد مصدق
ارسال نظر
آخرین اخبار