۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۹۷۳۰۶
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شناسایی تهدیدهای حوزه سلامت و پاسخگویی به نیازهای کشور در این زمینه از جدی‌ترین وظایف است و در اولویت تحقیقات وزارت بهداشت قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۲۵۶

شناسایی تهدیدهای حوزه سلامت اولویت تحقیقات در کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر یونس پناهی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران، محققان و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: امروزه پاسخ قاطع به تهدیدات حوزه سلامت از وظایف اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و این تهدیدات باید در موضوعات مختلف مانند کرونا، تروما، سکته‌های مغزی و قلبی، سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جریان مدیریت بیماری‌های قلبی، مغزی، بدخیمی و ... باید کنترل شود، لذا به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت داده شده که بیماری‌های پرتکرار و پیش رونده حوزه زیر پوشش خود را شناسایی کرده و در مسیر پیشگیری و درمان آن از طریق تحقیقات پژوهش‌محور گام بردارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هرچه قدر برای پژوهش هزینه شود یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای سال‌های آینده خواهد بود، بنابراین بودجه‌های پژوهشی با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد تا شاهد ارتقاء و رشد و توسعه بیش از پیش این حوزه باشیم.

وی افزود: هم اکنون نیازمند شتاب تولید علم و دیپلماسی علمی و بهبود و تقویت دانش‌بنیان‌های حوزه سلامت هستیم و باید از علوم به‌روز در درمان بیماری‌ها با پرداخت کمترین هزینه از سوی مردم استفاده کنیم.

دکتر پناهی در ادامه با تاکید بر اینکه روند مدیریت جمعیت به‌خوبی اتفاق نیفتاد، گفت: در گذشته یک باور نادرست با عنوان فرزند کمتر، زندگی بهتر وجود داشت که اصلاح آن پس از چهار دهه کار آسانی نیست، اما قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت شکل گرفته و بر روی موضوع فرزند بیشتر، زندگی بهتر کار می‌کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه پنج درصد از مجموع اعتبارات پژوهشی به موضوع جوانی جمعیت اختصاص یافته و این بودجه در اختیار تمامی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در موضوع جوانی جمعیت بوده است.

وی همچنین افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های ایران در حوزه دیپلماسی سلامت بوده و نماینده این دانشگاه به عنوان دیپلمات علمی در کشور‌های مختلف حاضر است.

پناهی با بیان اینکه عدالت‌محوری در موضوعات بودجه، اقلام و تجهیزات مورد تاکید دولت سیزدهم است، گفت: افزایش تولید مجلات علمی، برنامه‌های ویژه حمایتی دانشجویان و ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها از جمله محور‌های مورد تاکید در حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است./ ایرنا

برچسب ها: یونس پناهی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت سلامت
ارسال نظر
آخرین اخبار