۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۸۶۵۴
داوود نجفی، کارگردان جوانِ شهرستان خرمدره که با نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» در جشنواره تئاتر منطقه‌ای یک حضور دارد می‌گوید برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای جان دیگری به تئاتر کشور می‌بخشد و جدا از جشنواره تئاتر بودنش، کلاسی آموزشی برای هنرمندان تئاتر است.
کد خبر: ۲۵۳۸۲

برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای، جان دیگری به تئاتر کشور می‌بخشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، داوود نجفی کارگردان تئاتر استان زنجان با نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» به نویسندگی سیدمجید میرحسینی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای در کرمانشاه که اولین استان میزبان این جشنواره است، حضور دارد.

داوود نجفی کارگردان برگزیده استان زنجان درباره نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» گفت: این نمایش نگاه متفاوتی به دفاع مقدس دارد. علی که یک پزشک و بیسیم چی در خط مقدم است و به تازگی به نیروی جدیدی که آسیه نام دارد دل می‌بندد، بیمارستانی که آسیه آنجاست را بمباران می‌کنند، علی برای نجاتش به آنجا می‌رود، ولی باعث لو دادن مکان آسیه شده و دوباره بیمارستان زیر موشک و خمپاره قرار می‌گیرد.

وی در ادامه داستان این نمایش افزود: دو ترکش به بدن آسیه اصابت کرده که سی سال است پزشکان ممنوع کرده‌اند که این ترکش‌ها را دربیاورند، چون اگر ترکش‌ها جابجا شود به شهادت آسیه منجر می‌شود. این ترکش‌ها یکی زن و یکی مرد است که بعد از سی سال به هم علاقه‌مند شده و تصمیم می‌گیرند حرکت کنند و بهم برسند

نجفی در رابطه با شکل نمایش خود توضیح داد: نمایش با ژانژ عاشقانه و با نگاهی نو به فضای دفاع مقدس در فضای سوررئال اتفاق می‌افتد و حوادث و جریاناتی که میان این دو ترکش به وقوع می‌پیوندد را شاهد خواهیم بود.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب متن سیدمجید میرحسینی می‌گوید: شاخه‌ها ویژگی‌های اصلی این متن باعث شد این نمایش را انتخاب کنم. عشق دو ترکش در بدن یک انسان که نشان دهنده عشق در اجسام است که تداعی‌گر عشق در همه جای این جهان است.

وی درباره اولین حضور هنرمندان شهرستان خرمدره در جشنواره منطقه‌ای عنوان کرد: ما در زنجان هنرمندان زیادی داریم، نمایش و حضور ما در جشنواره منطقه‌ای بیانگر این است که شهرستان‌ها هم با امکانت کم، حرفی برای گفتن در جشنواره‌ها دارند. شهرستان‌ما یعنی خرمدره اولین بار است که نماینده و گروه نمایشی به جشنواره منطقه‌ای فجر داشته است؛ امیدوارم پیش هنرمندان تئاتر شهرستان و استان زنجان رو سفید شوم.

داوود نجفی کارگردان نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری مجدد جشنواره منطقه‌ای پس از سال‌ها این چنین می‌گوید: خوشحالم که بعد از حدود ۹ سال جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار می‌شود؛ جشنواره تئاتر منطقه‌ای تاثیر زیادی بر پیشرفت هنرمندان تئاتر استان‌ها و شهرستان‌ها دارد.

این کارگردان تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر منطقه‌ای جان دیگری به تئاتر کشور می‌بخشد و جدا از جشنواره تئاتر بودنش، کلاسی آموزشی برای هنرمندان تئاتر است که باید از این فرصت به خوبی برای پیشرفت و بالا بردن کیفیت آثار استان استفاده کنیم.

نمایش «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» چهارشنبه ۷ دی ماه ساعت ۱۵ در پلاتو کرمانشاه (انتظار) به صحنه می‌رود.

ناهید پیوندی، مبینا نجفی، روح‌الله فیروزی و جمشید اسدی بازیگران این نمایش هستند.

داوود نجفی (کارگردان، طراح صحنه و نور)، حمید اسدبیگی (دستیار کارگردان و بازیگردان)، امید کردلو (نور پرداز)، علی حمیدی (دستیار نور) و رضا یاوری (مشاور کارگردان) عوامل این اثر نمایشی هستند.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر کرمانشاه از ۷ تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، ایلام، همدان، خوزستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

هنرمندان سایر استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور در استان‌های بوشهر، مازندران و فارس به‌عنوان دیگر میزبانان جشنواره منطقه‌ای تئاتر برای راه‌یابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. / فارس

برچسب ها: جشنواره تئاتر فجر جشنواره فیلم تئاتر
ارسال نظر
آخرین اخبار