۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۷۹۹۱۴
عضو بلندپایه پارلمان از حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن و مخالف دولت کنونی که از کیشیدا به‌علت تصمیم‌گیری‌های کند و دیرهنگام درباره کارکنانش انتقاد کرده، گفت: چهار برکناری برای یک دولت، بسیار زیاد است و نخست‌وزیر باید در باره انتصاب وزیران و زیردستانش پاسخگو باشد.
کد خبر: ۲۵۴۷۷

چهار برکناری برای یک دولت


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن برای چهارمین‌بار در ۲ ماه گذشته، یک عضو دیگر دولت را برکنار و پرسش‌هایی درباره قدرت قضاوت و گزینش وی درباره اعتبار کارکنانش را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ کنیا آکیبا، وزیر مسئول بازسازی فوکوشیما و دیگر نواحی فاجعه زده ژاپن، با اتهامات سوءمدیریت و سوءاستفاده از بودجه‌های سیاسی و انتخاباتی و داشتن روابط غیرشفاف و مشکوک با کلیسا روبه‌روست که روابط سیاسی و اقداماتش درباره دارایی‌های وقفی و اهدایی پیروانش، جنجال‌هایی برانگیخته است.

به گزارش ایرنا آکیبا پس از دیدار با کیشیدا و باتکرار انکار اتهاماتش در باره نقض قوانین، بیان داشت که تصمیم مهمی گرفته و کناره‌گیری می‌کند. کیشیدا، هیرومیچی واتانابه وزیر پیشین بازسازی را به‌جای آکیبا منصوب کرد.

برکناری آکیبا، تلاش کیشیدا برای از بین‌بردن یک بحران ساده اداری تلقی می‌شود که می‌توانست در راه تصویب بودجه مهم دولتش در پارلمان که شامل هزینه دفاعی سنگینی به منظور تقویت توانایی تهاجمی ژاپن است، مانع ایجاد کند.

به گفته جون آزومی، عضو بلندپایه پارلمان از حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن و مخالف دولت کنونی که از کیشیدا به‌علت تصمیم‌گیری‌های کند و دیرهنگام درباره کارکنانش انتقاد کرده، گفت: چهار برکناری برای یک دولت، بسیار زیاد است و نخست‌وزیر باید در باره انتصاب وزیران و زیردستانش پاسخگو باشد.

به گزارش ژاپن تایمز، نتایج نظرسنجی اخیر نشان داده که فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن و دولتش برخلاف شینزو آبه و یوشیهیده سوگا، موفق به جلب آرای جوانان و محبوبیت بین آن‌ها نشده‌است. به گفته کارشناسان سیاسی، بخشی از عدم محبوبیت فومیو کیشیدا و کابینه وی از نبود یک تصویر اصلاح‌طلبانه از دولت وی ناشی می‌شود. نتایج این نظرسنجی که به‌طور ماهانه انجام می‌شود، حکایت از آن دارد که افراد مشارکت کننده با سن کمتر، رتبه‌های تایید کمتری را نسبت به افراد با سن بیشتر به دولت کیشیدا داده‌اند. براساس این گزارش، در میان همه نسل‌ها، حمایت از کابینه کیشیدا از زمان آغاز به کار وی در اکتبر ۲۰۲۱ به طور میانگین ۴۲.۷ درصد بوده، در حالی‌که محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن در بین افراد زیر ۳۰ سال تنها ۳۳.۷ درصد است. میانگین حمایت از دولت کیشیدا در بین افراد ۷۰ ساله یا بالاتر، ۶۰، ۵۰، ۴۰ و ۳۰ ساله به ترتیب ۴۹.۹ درصد، ۴۴.۳ درصد، ۴۲.۳ درصد، ۴۱.۵ درصد و ۳۷.۶ درصد بوده است. / آرمان ملی

برچسب ها: ژاپنی ها ژاپن بین المللی
ارسال نظر
آخرین اخبار