۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۷۴۱۳۱
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در صورت اتمام دوره آموزش، بانوان آتش نشان تا قبل از عید به عملیات‌های ما اضافه می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۵۰۸

به کارگیری ۱۶ آتش‌نشان زن در عملیات‌ها تا پایان سال جاری/ آیا تعداد بانوان افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت آتش نشانان زن در پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر در تهران تنها ۱۶ بانوی آتش نشان در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

وی ادامه داد: این اولین تجربه‌ای است که در حوزه بانوان داریم و باید بیشتر بر روی آن‌ها کار کنیم، زیرا حساسیت‌ها بیشتر است همچنین در این چند دهه اخیر تنها به مردان آموزش دوره‌های آتش نشانی را دادیم و این افراد از توان جسمانی بیشتر و بالاتری برخوردار هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یادآور شد: همکاران آتش نشانی تجربه آموزش به بانوان را ندارند و به همین دلیل با دقت و وسواس بیشتری این کار انجام می‌شود و ممکن است زمان بر باشد.

ملکی تاکید کرد: در صورت اتمام دوره آموزش، بانوان آتش نشان تا قبل از عید به عملیات‌های ما اضافه می‌شوند، اما اگر آموزش تکمیل نشود، این شروع عملیات به بعد سال جدید موکول می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به تعداد بانوان آتش نشان اضافه شود یا خیر؟ گفت: در حال حاضر همین ۱۶ نفر را مد نظر داریم، اما پس از بررسی‌های لازم طی ۲ سال، اگر به نتیجه مثبت رسیده باشیم احتما دارد در سال‌های آینده هم بانوی آتش نشان جذب کنیم.

گفتنی است حضور آتش‌نشانان زن در عملیات‌ها برای اولین‌بار قرار است در تهران رخ دهد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: آتش‌نشانی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار