۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید: ۷۰۰۱۰
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشخبتانه رویکرد توسعه روابط با همه کشور‌های دنیا در دستور کار وزارت امور خارجه دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: نفوذ بیشتر ایران در آفریقا بیانگر شکست سیاست منزوی کردن جمهوری اسلامی است که ایالات متحده به شدت درصدد آن است.
کد خبر: ۲۵۵۵۱

عزم دولت ایران برای توسعه و تقویت مناسبات با کشور‌های آفریقایی / شکست سیاست منزوی کردن

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یعقوب رضازاده  در خصوص اهمیت عزم دولت ایران برای توسعه و تقویت مناسبات با کشور‌های آفریقایی، گفت: همگان اعتقاد دارند افزایش سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی و همچنین فرهنگی میان جمهوری اسلامی و کشور‌های قاره آفریقا دارای اهمیت دوچندان است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشخبتانه رویکرد توسعه روابط با همه کشور‌های دنیا در دستور کار وزارت امور خارجه دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: نفوذ بیشتر ایران در آفریقا بیانگر شکست سیاست منزوی کردن جمهوری اسلامی است که ایالات متحده به شدت درصدد آن است.

وی ادامه داد: بدون شک می‌توان از ظرفیت تجار، بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای توسعه مناسبات بهره برد از این رو دولتمردان باید به این مهم توجه بیشتری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات کالا‌های ایرانی نیاز به تسهیل گری وجود دارد، افزود: در واقع به عنوان مثال می‌توان گفت که باید برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی مشوق‌های مختلفی در نظر گرفته شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک هر چه میزان سطح روابط کشورمان با قاره آفریقا افزایش یابد، به همان میزان می‌توان به حجم صادرات غیرنفتی نیز اضافه کرد که این مهم سبب تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی نیز خواهد شد. / خانه ملت

برچسب ها: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سیاست خارجی قاره آفریقا اتحادیه آفریقا
ارسال نظر
آخرین اخبار