۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۵۵۰۷
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: شهروندان مراقب تماس‌ها و پیام‌های دریافتی خود باشند چرا که کلاهبرداری شما برنده شده اید در حال گسترش است.
کد خبر: ۲۵۶۴۹

پیامک «شما برنده شده‌اید» کلاهبرداری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ علی اکبر قرائی پور گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تعداد قابل توجهی از شهروندان در رابطه با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، شاهد گسترش فعالیت کلاهبرداران سایبری در قالب شما برنده منتخب ما هستید می‌باشیم.

سرهنگ قرائی پور ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد مالباخته با قبول پیشنهاد مژده برنده شدن، اینترنت بانک و برنامه کاربردی بانک خود را در اختیار فرد سودجو قرار داده اند که آخرین رقم کلاهبرداری شده ۵۴۰ میلیون تومان شهروند مشهدی است که با عنوان شما برنده شده اید مرد کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: گسترش دامنه فضای سایبری و ارتباط مستقیم آن با زندگی بشر استفاده از فضای سایبری را امری اجتناب ناپذیر کرده و در رابطه با پیشگیری از کلاهبرداری مهمترین عامل پیشگیرانه، هوشیاری کاربران فضای سایبری و عدم اعتماد نسبت به پیشنهادات دریافت شده و پرهیز از هرگونه خوش باوری در رابطه با پیامک و تماس‌های دریافتی است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند./ صدا و سیما

برچسب ها: کلاهبرداری تلفنی کلاهبرداری پلیس فتا خراسان رضوی
ارسال نظر
آخرین اخبار