۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۸۴۹۱۳
التهاب و ورم حلق دارای دو حالت حاد و مزمن است. نوع حاد التهاب حلق اغلب با التهاب مجاری فوقانی تنفسی همراه و علت آن عفونت‌های ویروسی یا میکروبی است.
کد خبر: ۲۵۶۵۴

کدام گیاهان دارویی در رفع التهاب حلق موثر هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گیاهان زیر در رفع التهاب و ورم مخاط حلق و همچنین ناراحتی‌های ناشی از آن اثر درمانی دارند.

۱-انجبار Polygonum Bistorata L (موثر در التهاب دهان و حلق، همچنین در درمان آفت موثر است). جوشانده ۲ مشت ریزوم گیاه در یک لیتر آب به طوری که به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. این جوشانده را پس از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط دهان و حلق استفاده کنید.

۲-بارهنگ Plantago major L (مؤثر در رفع التهاب مخاط دهان و حلق و حنجره) ۵۰ تا ۱۰۰ گرم برگ یا ریشه گیاه را در یک آب بجوشانید و در روز ۳ فنجان میل کنید.

۳-تمشک Rubus caesius L (قابض و دارای اثر درمانی در رفع آنژین، ورم مخاط دهان، حلق و زبان). می‌توانید با شستشوی مخاط دهان و حلق به صورت غرغره کردن و یا مصرف جوشانده ۲۵ گرم برگ گیاه در یک لیتر آب از اثر درمانی این گیاه استفاده کنید.

۴-ختمی Althaea officinalis L (نرم کننده مخاط ها، دارای اثر رفع تحریکات مخاط دهان و حلق). یک مشت از قطعات ریشه گیاه ختمی را در یک لیتر آب به طوری که به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و بعد از صاف کردن به صورت غرغره و شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید.

۵- ممرز Carpinus betulus L (قابض، دارای اثر رفع درد گلو و التهاب حلق). ۲ مشت برگ ممرز را در یک لیتر آب بجوشانید و به صورت غرغره کردن جهت شستشوی مخاط حلق و دهان مورد استفاده قرار دهید./ صدا و سیما

برچسب ها: گیاهی سلامتی بدن دارو عفونت
ارسال نظر
آخرین اخبار