۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۱۲۱۰۷۱
رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده دارو در مورد پیش‌بینی افزایش نیاز به دارو در مواجهه با پیک احتمالی بیماری کووید در هفته‌های آتی هشدار داد.
کد خبر: ۲۵۷۳۹

آماده باش سازمان غذا و دارو به داروسازان/ موج جدید کرونا دور از انتظار نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده دارو در مورد پیش‌بینی افزایش نیاز به دارو در مواجهه با پیک احتمالی بیماری کووید در هفته‌های آتی هشدار داد.

وی در این نامه آورده است: «با عنایت به قرائن موجود، وقوع پیک بیماری کووید در هفته‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود لذا ضرورت دارد به منظور پیشگیری از کمبود‌های دارویی، ذخایر مواد اولیه دارویی که در زمان پاندمی کرونا افزایش مصرف داشته‌اند به میزان مطلوب افزایش یافته و تولید دارو‌های مذکور در برنامه تولید آن شرکت قرار گیرد. همچنین مقتضی است در صورتی که به هر دلیل احتمالی، امکان تولید دارو یا افزایش ذخایر مواد اولیه وجود ندارد، مراتب به این سازمان اعلام گردد تا تامین نیاز‌های دارویی بیماران از طرق جایگزین در دستور کار قرار گیرد.»

آماده باش سازمان غذا و دارو به داروسازان/ موج جدید کرونا دور از انتظار نیست

گفتنی است اوج‌گیری مجدد بیماری کووید طی هفته‌های گذشته در چین و برخی کشورهای دیگر موجب نگرانی نهادهای بین‌المللی حوزه سلامت در مورد همه‌گیری مجدد این بیماری شده است./ فارس

برچسب ها: سازمان غذا و دارو انجمن داروسازان ایران سویه جدید کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار