۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۱۰۹۳۰۳
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های کلی در شهریورماه ابلاغ شده و دولت می‌توانست در سه ماه، کار نگارش برنامه هفتم توسعه را انجام دهد و حتی اگر نظر دولت این بود که برنامه ششم تمدید شود، دولت از همان شهریور باید اجازه تمدید برنامه را از مقام معظم رهبری می‌گرفت تا در صورت موافقت ایشان برنامه تمدید شود.
کد خبر: ۲۵۷۶۲

دولت نه مجوز تمدید برنامه را گرفته و نه برنامه هفتم را تقدیم به مجلس کرده

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهار نظر سخنگوی دولت درباره دلایل عدم ارائه لایحه برنامه هفتم در موعد مقرر، گفت: بدیهی است باید لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ براساس برنامه هفتم توسعه تنظیم و بررسی شود، اما متأسفانه تاکنون دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس تقدیم نکرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:سیاست‌های کلی در شهریورماه ابلاغ شده و دولت می‌توانست در سه ماه، کار نگارش برنامه هفتم توسعه را انجام دهد و حتی اگر نظر دولت این بود که برنامه ششم تمدید شود، دولت از همان شهریور باید اجازه تمدید برنامه را از مقام معظم رهبری می‌گرفت تا در صورت موافقت ایشان برنامه تمدید شود.

رشیدی ادامه داد: در هرصورت دولت در چندماه گذشته نه مجوز تمدید برنامه را گرفته و نه برنامه هفتم را آماده تقدیم به مجلس کرده این در حالی است قوه مقننه باید براساس قانون عمل کند.

انتقاد از تاخیر در ارائه لایحه بودجه

وی با انتقاد از تاخیر در ارائه لایحه بودجه گفت:حتی لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارسال شده بدون انجام تشریفات قانونی مجلس و بدون لحاظ جداول و با تاخیر ارائه شده و حتی روال در انجام این مهم، نیز رعایت نشده و لایحه بودجه در صحن مجلس تقدیم نشده است و به دلیل اینکه نمایندگان مردم به دنبال تعامل و همکاری با دولت هستند تاکنون به این موارد اشاره‌ای نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس باید قانون را با دقت رعایت کنند و طبیعتاً بودجه سال آتی باید براساس برنامه هفتم آماده شود چراکه برنامه سند بالادستی است. / خانه ملت

پایان پیام

برچسب ها: نماینده مجلس برنامه هفتم توسعه لایحه بودجه 1402 برنامه ششم توسعه دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار