۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۱۹۰۷۱۰
فلاحت‌پیشه گفت: دو طرف ایران و آمریکا در نهایت به این نتیجه رسیدند که زمان و شرایط برای امکان اجرا و احیای برجام را در داخل کشورهای خود ندارند.
کد خبر: ۲۵۸۷۶

ایران و آمریکا شرایط اجرا و احیای برجام را در داخل کشورهای خود ندارند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فلاحت‌پیشه  نماینده پیشین مجلس گفت: نشانه بارز تفاهم نانوشته ایران و آمریکا «مدیریت تنش» است، هرچند که سه کشور دیگر عضو برجام و روسیه از این موضوع ناراحتند

وی ادامه داد: ایران و آمریکا در حال مدیریت تنش هستند. دو طرف ایران و آمریکا در نهایت به این نتیجه رسیدند که زمان و شرایط برای امکان اجرا و احیای برجام را در داخل کشورهای خود ندارند. اینکه آیا کشورهای دیگر عضو برجام به ویژه کشورهای اروپایی با این توافق نانوشته همراهی خواهند کرد و روسیه که در حال جنگ است واکنش منفی و سرد آن‌ها را تاکنون شاهد بودیم.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این نشان می‌دهد با این توافقی که میان ایران و آمریکا به طور غیرمستقیم شکل گرفته، آن‌ها از منافع برجامی خود دور می‌شوند به ویژه سه کشور اروپایی؛ با این وجود معتقدم ایران و آمریکا باید زودتر این کار را می‌کردند. اروپایی‌ها از این روند ناراضی هستند اما آمریکا تلاش دارد برای کاهش این ناراحتی، ایران را از جنگ اوکراین دور کند و این باعث می‌شود مواضع طرف اروپایی هم تعدیل شود.

برچسب ها: ایران و آمریکا مذاکرات ایران و آمریکا برجام توافق برجام مذاکرات برجام احیای برجام
ارسال نظر
آخرین اخبار