۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۲۷۳۴۰۸
امروز مراسم تودیع و معارفه "فرمانده جدید فراجا" برگزار می‌شود و از زحمات سردار حسین اشتری تقدیر و سردار احمدرضا رادان به عنوان فرمانده جدید فراجا معارفه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۷۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروز مراسم تودیع و معارفه "فرمانده جدید فراجا" برگزار می‌شود و از زحمات سردار حسین اشتری تقدیر و سردار احمدرضا رادان به عنوان فرمانده جدید فراجا معارفه می‌شود.

سردار رادان در ۱۷ دی ماه جاری با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان هفتمین فرمانده کل انتظامی انتخاب شد.

از حدود دو سال قبل بود که طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیری می‌شد تا در نهایت در آذر ماه سال ۱۴۰۰ فرمانده کل قوا با تغییر ساختار ناجا موافقت کردند و نیروی انتظامی به فرماندهی کل تغییر ساختار پیدا کرد.

به همین دلیل کلمه "ناجا" که مخفف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بود به کلمه "فراجا" که مخفف فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی تبدیل شد و از این تاریخ به بعد به فرمانده ناجا، فرمانده کل انتظامی گفته شد.

تا پیش از این تغییرات به‌دلیل آنکه ناجا به‌عنوان یک نیروی انتظام‌بخش تعریف می‌شد، جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار گرفت یعنی فرمانده انتظامی کل کشور هم رده فرماندهان ارتش و سپاه قرار می‌گیرد.

در متن حکم فرمانده‌کل قوا به سردار رادان توصیه شده است تا به عنوان فرمانده کل انتظامی برای جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی اقدام کنند.

همچنین ارتقاء توانایی‌های سازمان انتظامی کشور و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت از دیگر توصیه مهم فرمانده کل قوا به رئیس جدید فراجا بود./ تسنیم

برچسب ها: سردار احمدرضا رادان سردار حسین اشتری فراجا
ارسال نظر
آخرین اخبار