۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۱۲۵۹۴۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزارو ۳۱۲ هزارکیلومتر طرح ریلی در مناطق مختلف کشور در دست مطالعه است، افزود: : درزمینه توسعه خطوط ریلی که ارزانترین و همچنین کم خطرترین خطوط حمل نقلی در حوزه جابجایی مسافر و بار می‌باشد اهتمام مجلس و دولت در این رابطه توسعه خطوط در مسیر‌های مختلف کشور می‌باشد.
کد خبر: ۲۶۰۱۶

اهتمام مجلس و دولت توسعه خطوط ریلی در مسیر‌های مختلف است



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد دنیا مالی نماینده مردم بندرانزلی درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزارو ۳۱۲ هزارکیلومتر طرح ریلی در مناطق مختلف کشور در دست مطالعه است، افزود: ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مطالعه شده است، اما هنوز در زمینه فاز عملیاتی قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های پیش روی شرکت ما در تخصصی ساخت وتوسعه زیر بنا‌های حمل ونقل کشور تحول عظیمی در این حوزه شکل خواهد گرفت. درزمینه توسعه خطوط ریلی که ارزانترین و همچنین کم خطرترین خطوط حمل نقلی در حوزه جابجایی مسافر و بار می‌باشد اهتمام مجلس و دولت در این رابطه توسعه خطوط در مسیر‌های مختلف کشور می‌باشد که لازمه توجه بیشتر در اختصاص بودجه سالانه و نگاه عمیق‌تر به این حوزه از سوی متولیان امر به خصوص دولت محترم را می‌طلبد. همانطور که مطلع هستیم با توجه به موقعیت و دارا بودن جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیتی به خصوص حوزه اروپا نگاه دولت و مجلس باید به صورت ویژه در جهت توسعه و تکمیل خطوط مطالعاتی و فاز اجرایی باشد.
وی در پایان افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس در قالب کمیته حمل و نقل ریلی که در این کمیسیون تشکیل شده توانسته با بهره گیری از نظرات تخصصی و مطالعات کارشناسی شده زمینه انجام فاز احداث و توسعه خطوط جدید ریلی کشور را در دستور کار مجلس قرار دهند، تا با همکاری دولت محترم درآینده نه چندان دور با اتصال این خطوط جدید به شبکه‌های ریلی کشور شاهد رشد و شکوفایی حمل و نقل حوزه مسافری و باری ازاین طریق باشیم./تیتر یک آنلاین

برچسب ها: کمیسیون عمران نماینده مجلس احمد دنیا مالی بندرانزلی حمل و نقل ریلی مجلس یازدهم شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار