۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۶۳۵۶۵۸
در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی سالن توسعه تجارت محل ارائه نوآوری های مختلف بود که سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز از آن بازدید کرد.
کد خبر: ۲۶۰۳

دستگاهی کاملا ایرانی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان به بازار می آید

علی وزینی شایان مبتکر فناوری VFD در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط محصول گروه خود را این طور معرفی کرد: درایو فرکانس متغیر نام دستگاهی است که ما داخلی سازی کردیم. کار این محصول آن است که مصرف انرژی و راندمان کار کارخانه ها را افزایش دهد. خیلی از نیروگاه ها و متغیرهای جهان که موتورهای پرقدرت دارند مصرف انرژی شان خیلی زیاد است و صورت حساب انرژی شان خیلی گران است . این مسئله باعث می شود که کارخانه ها برای غلبه به مصرف انرژی بالا و افزایش راندمان کارشان از دستگاه VFD استفاده کنند. دستگاه VFD انرژی را ذخیره می کند.

وزینی شایان افزود: صاحبان صنایع و کارخانه ها وقتی با موتورهای الکتریکی مواجهند که با سرعت بالا شروع به چرخش می کنند و نیازی نیست که چنین سرعتی داشته باشند از دستگاه ما استفاده می کنند.

این فناور جوان گفت: VFD  قبلا یک دستگاه کاملا وارداتی بود و با توجه به قضیه تحریم هم مشکل تامین قطعات وجود داشت و هم مسئله مستهلک شدن آن.

تولید کالای داخلی باکیفیت بهتر از نمونه خارجی

وی اظهارداشت: خوشبختانه ما توانستیم صفر تا صد این محصول را خودمان بسازیم. تیم تحقیقاتی ما متشکل از ده نفر بود و ما از متخصصین مهندسین مکانیک، مهندسی برق و مهندسی نرم افزار استفاده کردیم و توانستیم صفر تا صد این محصول دانش بنیان را خودمان بسازیم و مزایای رقابتی آن عبارت است از : تمام قطعاتی که برای آن استفاده شده کاملا ایرانی است، محصول ما کاملا در دسترس است ، کیفیت محصول ما مشابه نمونه خارجی و حتی بهتر از آن است.

علی وزینی شایان در مورد انتظاراتی که از دولت دارند، گفت: دولت علاوه بر این که لازم است کمک کند تا بتوانیم محصول مان را به تولید انبوه برسانیم، در کنار بودجه ما نیاز به یک فضای کاری داریم که بتوانیم کارآفرینی بزرگی بکنیم محصولی که ما ارائه دادیم توان تولید 4000 عدد را در سال دارد که حدودا 30 نفر می توانند در این رابطه مشغول به کار شوند.

 علی وزینی شایان از جمله دانش آموختگانی است که دکترای خود در رشته مکانیک را در خارج از کشور اخذ کرده و با آرزوی خدمت به وطن بازگشته و با ساختن دستگاه درایو فرکانس متغیر به  خواست قلبی خود جامه عمل پوشانده است.    

برچسب ها: VFD علی وزینی شایان درایو فرکانس متغیر صنایع کارخانه ها فناوری
ارسال نظر
Shabdini
۲۳:۳۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بسیار عالی موفق و تندرست باشید
آخرین اخبار