۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۲۳۹
رییس اورژانس کشور با اشاره به برنامه تاسیس پایگاه اورژانس شهری بانوان در کلانشهرها و نیز افتتاح شدن چند در تهران و برخی دیگر شهرها گفت: مشکل ‌این بخش مربوط به تامین فضای فیزیکی است.
کد خبر: ۲۶۰۴۷

توسعه اورژانس بانوان معطل فضای فیزیکی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جعفر میعادفر روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح ۲ پایگاه اورژانس خیرساز در شهر کرمان در جمع خبرنگاران توضیح داد: پایگاه‌های اورژانس بانوان باید مجهز به تیم سه نفره باشد و حتما یک مرد نیز به منظور انجام امور دشوار فیزیکی و رانندگی، این تیم را همراهی کند لذا ساختمانی که در اختیار اورژانس بانوان قرار می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که فضای مجزایی در اختیار افراد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس بانوان از هشت صبح تا هشت شب فعال خواهند بود.

افزود: رشته فوریت‌های پزشکی از ۲ سال قبل به تربیت دانشجو پرداخته که بخشی از ظرفیت این رشته به بانوان اختصاص داده شده است و احتمالا تا سال آینده نخستین گروه در این رشته دانش آموخته شوند.

پایگاه پایلوت اورژانس بانوان در کرمان راه اندازی می‌شود

وی اظهار داشت: همچنین قرار است در کرمان نیز پایگاه پایلوت اورژانس برای بانوان راه‌اندازی شود و بر اساس نیاز توسعه یابد.

برای تجهیز اورژانس گلزار شهدای کرمان کمک می‌کنیم

رییس اورژانس کشور همچنین درپاسخ به پرسشی درباره وضعیت اورژانس در گلزار شهدای کرمان که میزبان هزاران زائر در طول سال است افزود: برای تجهیز اورژانس گلزار بین المللی شهدای کرمان کمک می‌کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: مذاکراتی برای افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس کرمان با توجه به قرار داشتن تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و زائرپذیر بودن شهر کرمان انجام شده است.

میعادفر با اشاره به افتتاح ۲ پایگاه اورژانس در کرمان طی امروز گفت: یک تا ۲ پایگاه دیگر نیز تا پایان سال جاری در کرمان به بهره برداری خواهد رسید.

وی یکی از مشکلات بر سر راه تاسیس پایگاه‌های اورژانس در شهر‌ها را افزایش قیمت زمین عنوان و تصریح کرد: البته خیران خوبی در کشور داریم که در تامین زمین کمک می‌کنند و اورژانس نیز در صورت تامین زمین در تجهیز پایگاه‌ها همکاری و کمک خواهد داشت.

انسداد شماره مزاحمان اورژانس و معرفی به دادگاه

رییس اورژانس کشور همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در سامانه اورژانس، شماره تماس‌ها قابل نمایش است گفت: مزاحم تلفنی‌های اورژانس را به مراکز قضایی معرفی می‌کنیم.

وی افزود: تلفن مزاحمان اورژانس در مرحله نخست مسدود می‌شود و بعد از آن مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

میعادفر به کاهش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس اشاره و تصریح کرد: تعداد تماس‌های اورژانس به دلیل روان بودن و اشتباه گرفتن این شماره توسط برخی افراد زیاد است.

رییس اورژانس کشور، تماس‌های برقرار شده با اورژانس کشور را طی سال گذشته ۱۹ میلیون مورد اعلام کرد و اظهار داشت: پنج میلیون تماس از این تعداد منجر به ماموریت عوامل اورژانس شده است.

وی ادامه داد: همچنین پنج میلیون تماس برقرار شده با اورژانس در سراسر کشور به منظور استفاده از مشاوره‌های پزشکی و پرستاری بوده که حدود ۵۰ درصد به اشتباه برقرار شده و تعدادی هم مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

نیاز به هزار و ۴۰۰ پایگاه

میعادفر در ادامه به وجود سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور اشاره و تصریح کرد: حدود هزار و ۴۰۰ پایگاه شهری و جاده‌ای دیگر بر اساس پیش بینی‌ها در کشور نیاز است.

وی همچنین تاکید کرد: ماموریت‌های کرونایی اورژانس در کشور همچنان عادی است و هنوز افزایش نداشته است./ ایرنا

برچسب ها: اورژانس کشور اورژانس بانوان
ارسال نظر
آخرین اخبار