۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۱۲۸۸۱۳
دستگاه تستر TCU در حوزه حمل و نقل ریلی باعث افزایش قابلیت اطمینان عملکرد لکوموتیوها خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۰۷۷

دستگاهی جدید در حوزه حمل و نقل ریلی ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جمعی از فناوران ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تستر TCU شدند.

این دستگاه برای اولین بار طراحی و تولید شده و هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی و یا خارجی ندارد. به کمک این دستگاه، علاوه بر صرفه‌جویی چشم‌گیر در زمان و هزینه فرآیند تست TCU، دقت این فرآیند نیز افزایش می‌یابد و نتایج تست‌ها به صورت طبقه‌بندی شده و کامل در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد.

سپهر هاشمیان مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان گفت: یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین اعضای لکوموتیو (قطار‌های بین شهری) واحد کنترل پیشرانه است که به آن TCU (مخفف Traction Control Unit) می‌گویند. تست، عیب‌یابی و کالیبراسیون TCU از اهمیت بالایی برخوردار است و بروز هرگونه مشکل در این قسمت، منجر به از کار افتادن کل لکوموتیو و یا وقفه در اتمام فرآیند ساخت و تولید لکوموتیو می‌شود.

وی افزود: تست‌های مربوط به TCU به صورت دستی و توسط اپراتور‌ها صورت می‌پذیرد و توقف خط تولید لکوموتیو‌هایی با قیمت بالا (در حدود چندین میلیون یورو) به دلیل بروز خطا در TCU، ضرر مالی چشم‌گیری برای سازنده به بار می‌آورد. به همین صورت خرابی و از کار افتادن ناشی از پدید آمدن ایراد در TCU می‌تواند برای استفاده کنندگان لکوموتیو (صنایعی مانند فولاد، معدن و ...) ضرر‌های مالی و غیرمالی عظیمی به بار آورد.

او ادامه داد: افزایش قابلیت اطمینان عملکرد لکوموتیوها، عیب‌یابی سریع و دقیق با بهره‌گیری از تجهیزات تست و نظارت هوشمند و خودکار، باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و تسریع فرآیند آماده‌سازی ساخت و تولید خواهد شد که همین امر سبب افزایش ظرفیت تولید و بهره‌وری و همچنین ارتقای کیفیت در صنعت حمل و نقل ریلی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: محققان ایرانی تولید دانش‌بنیان شرکت دانش بنیان حمل و نقل ریلی
ارسال نظر
آخرین اخبار