۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۱۱۵۶۵۷
نایب‌ رئیس انجمن داروسازان تهران؛
نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به توزیع قطره چکانی داروهای کورتونی تزریقی مانند دگزامتازون و متیل پردنیزولون، نسبت به بروز کمبودهای دارویی در اسفندماه هشدار داد.
کد خبر: ۲۶۰۹۴

توزیع آمپول‌های کورتونی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر بهمن صبور، با اشاره به بروز کمبود‌های مقطعی در دارو‌های کورتونی تزریقی اظهار کرد: دارو‌های کورتونی تزریقی شامل آمپول بتامتازون، هیدروکورتیزون، متیل پردنیزولون و دگزامتازون به صورت قطره چکانی توزیع می‌شوند.

چرا دارو‌های تولید داخل کمیاب می‌شوند؟

این داروساز با بیان این‌که دارو‌های کورتونی ذکرشده تولید داخل هستند، افزود: دخالت سازمان‌ها و نهاد‌های خارج از حوزه وزارت بهداشت در صنعت دارو باعث بروز کمبود‌های مقطعی دارو‌ها می‌شود. پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و نیمایی، عدم قیمت‌گذاری مناسب دارو‌ها متناسب با رشد تورم، استراتژیک لحاظ نشدن صنعت دارو از دید برخی سیاستگذاران، تأخیر در کاهش مالیات بر ارزش افزوده دارو از ۹ به یک درصد و عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی از جمله دلایل بروز مشکلات نقدینگی شرکت‌های داروسازی و بروز کمبود‌های دارویی است.

هشدار نسبت به بروز کمبود دارو در اسفند

نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران ادامه داد: برای جلوگیری از بروز کمبود‌های دارویی در ۶ ماه آینده باید از الان اقدام به تأمین مواد اولیه و تولید دارو شود؛ در صورتی که مشکلات نقدینگی صنعت دارو ادامه یابد؛ در اسفندماه با کمبود‌های بیشتری مواجه خواهیم شد./ تسنیم

برچسب ها: کمبود دارو انجمن داروسازان تولید دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار