۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۱۱۶۷۵۹
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بابت دستاورد‌های علمی نظام سلامت قدردان دکتر عین اللهی هستند، گفت: ارتقای رتبه علمی ایران در جهان از جایگاه ۱۶ به ۱۵ و جایگاه نخست در منطقه از دستاورد‌های دوره یک سال و چهار ماهه وزارت دکتر عین اللهی است.
کد خبر: ۲۶۲۱۲

دکتر عین اللهی نظام آموزش علوم پزشکی را توسعه داد/نمایندگان بیشتر منافع مردم و کشور را لحاظ نمایند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی به بیش ۷۵ امضا رسیده است و این در حالی است که طبق گفته متولیان استیضاح، این امضا‌ها در حال افزایش است.

پیش از این وزیر بهداشت از مجلس شورای اسلامی به علت اقناع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وی، کارت زرد دریافت کرده بود، اما آنچه مشهود می‌باشد عملکرد مثبت عین الهی در مبارزه با بیماری کرونا در کشور بود که علارقم عملکرد ضعیف دولت قبل در مقابله با این بیماری، ولی عملکرد وزیر بهداشت دولت سیزدهم قابل توجه بود، اما مشکلات طرح دارویار و کمیابی دارو در کشور دلیلی شد تا نمایندگان از عملکرد وزیر بهداشت گله‌مند شوند، اما با توجه به شرایط خاص کشور بهتر است با اتخاذ تصمیمات درست و حمایتی دولت را یاری رسانیم تا خدایی ناکرده به دلیل تصمیمات نادرست آب بر آسیاب دشمن بریزیم لذا امید است تا نمایندگان محترم بیشتر منافع مردم و کشور را در این تصمیم خود لحاظ نمایند لذا پیرامون این موضوع با نماینده ارزشی سیرجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید.


 دکتر شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بابت دستاورد‌های علمی نظام سلامت قدردان دکتر عین اللهی هستند، گفت: ارتقای رتبه علمی ایران در جهان از جایگاه ۱۶ به ۱۵ و جایگاه نخست در منطقه از دستاورد‌های دوره یک سال و چهار ماهه وزارت دکتر عین اللهی است.

وی افزود: همین طور افزایش ۳۶۶ شرکت به مجموع شرکت‌های دانش بنیان در طی این مدت و ارتقای سهم حوزه سلامت از فعالیت‌های دانش بنیان به یک چهارم از دستاورد‌های این دوره مدیریت است؛ به طوری که امسال ۲۷ درصد از کل فروش و ۳۳ درصد از مجموع اشتغال دانش بنیان در حوزه سلامت شکل گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: علاوه بر این ارتقای جایگاه ایران در نظام نوآوری جهانی Gll ۷ به عدد ۵۷ که بهترین رتبه در سال جاری است، سه هزار و ۷۲۴ ثبت اختراع ملی و بین المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، افزایش هشت مرکز رشد، حمایت ۱۳۹۱ محصول سلامت محور در مراکز رشد و پارک‌های فناوری سلامت، ایجاد اشتغال برای شش هزار و ۶۲۰ نیروی متخصص در شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت و رشد ۷ درصدی مجلات علوم پزشکی در نمابه بین الملی دیگر نتایجی است که در این مدت حاصل شده است.

دکتر حسن پور با بیان اینکه دکتر عین اللهی نظام آموزش علوم پزشکی را توسعه داد، گفت: افزایش سه هزار و ۸۰۰ نفری ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی معادل ۲۰ درصد افزایش ظرفیت نسبت به قبل و جذب ۹ هزار و ۶۰۰ نفر با اولویت بومی گزینی و پذیرش چهار هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون دستیاری در همین دوره و برای اولین بار در تاریخ آموزش پزشکی کشور بر اساس نیاز مناطق کم برخوردار به رشته‌های پایه رقم خورد. / بهارستان آنلاین

برچسب ها: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شهباز حسن پور وزیر بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار