۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید: ۱۶۲۹۴۴
معاون سیمای رسانه ملی گفت: امسال علاوه بر برنامه «هفت» که سرقفلی است و برایمان خیلی جدی است، برنامه‌های دیگری هم داریم. «هفت» به خاستگاه اصلی که شبکه نمایش است می‌رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال‌های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۲۳۴

برنامه‌های تلویزیونی ویژه جشنواره فجر کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن برمهانی، معاون سیمای صداوسیما روز پنج شنبه در یک گفتگوی رادیویی از وجود دو ویژه برنامه سینمایی ویژه پوشش جشنواره فجر در تلویزیون خبر داد. برمهانی از احیاء و منتقل کردن برنامه تلویزیونی «هفت» از شبکه سه به شبکه نمایش و وجود یک برنامه تخصصی در ایام جشنواره فیلم فجر در یکی از شبکه‌های اصلی به صورت شبانه و گفتگومحور خبر داد.

برنامه تلویزیونی «هفت» که از اواخر دهه ۸۰ با هدف نقد فضای حاکم بر سینما و آثار سینمایی روی آنتن تلویزیون رفته بود، مدتهاست که جایی در کنداکتور پخش شبکه سیما ندارد. با شروع برنامه هفت در شبکه سه سیما، این برنامه به سردبیری و اجرای فریدون جیرانی و حضور مسعود فراستی در قامت منتقد کار خود را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرد.

پرداختن به مسائل روز سینمای ایران، گفتگو‌های جذاب با هنرمندان عرصه سینما از جمله مواردی بود که رفته رفته نه تنها مخاطبان پر و پاقرص سینمایی که دیگر مخاطبان تلویزیون نیز را همراه خو‌د کرده بود. حالا محسن برمهانی خبر داده که «هفت» به خاستگاه اصلی خود که شبکه نمایش است خواهد رفت.

محسن برمهانی معاون سیما در گفتگو با برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش درباره تعامل با جشواره‌های سینمایی در صداوسیما و پرداختن به این رویداد‌ها گفت: هرچقدر جشنواره‌های کشور به سمت مردم و آحاد مردم برود طبیعتا استقبال سازمان صداوسیما به عنوان رسانه مردم و هم افزایی و تعاملش هم بیشتر خواهد شد.

شبکه نمایش خاستگاه اصلی برنامه «هفت»

معاون سیما درباره برنامه‌های سینمایی همزمان با ایام جشنواره فیلم فجر نیز بیان کرد: امسال علاوه بر برنامه «هفت» که سرقفلی است و برایمان خیلی جدی است، برنامه‌های دیگری هم داریم. «هفت» به خاستگاه اصلی که شبکه نمایش است می‌رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال‌های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد. در شبکه‌های دیگر هم ویژه برنامه‌هایی داریم که از جشنواره فجر به صورت روزانه گزارش تهیه می‌شود. یک برنامه تخصصی هم در یکی از شبکه‌های اصلی داریم که به صورت شبانه و گفتگومحور روی آنتن می‌رود. در عین حال دو برنامه سینمایی اصلی و ویژه داریم که یکی «هفت» و یکی هم برنامه‌ای شبانه است.

برنامه‌های مناسبتی و سریال‌هایی با موضوع انقلاب

وی درباره سریال‌های دهه فجر نیز گفت: برخی از سریال‌هایی که پخش آن‌ها شروع شده است در ایام دهه فجر هم ادامه دارند و بعد از این ایام هم پخش خواهند شد. طبیعتا برنامه‌های مناسبتی و سریال‌هایی که پیش از این با موضوع انقلاب ایران ساخته شده در این ایام هم پخش می‌شود و حتما گزارش خوبی از سیمافیلم و دیگر مجموعه‌ها خواهیم داشت.

برمهانی در ادامه درباره پویایی مراکز سریال سازی و فیلمنامه نویسی در صداوسیما افزود: حوزه نمایشی به عنوان پرمخاطب‌ترین گونه آثاری که در مجموعه شبکه‌های صداوسیما پخش می‌شود به شکل ویژه مورد توجه بوده است در دوره تحولی هم توجه بیشتری شده است و می‌بینید که دو ساختار جدید سازمانی به حوزه نمایشی اضافه شده است و این نشان از تمرکز در حوزه محتواست./ فارس

برچسب ها: برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم فجر معاون سیما رسانه ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار