۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۹۴۲۰
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: افق ما این است که تمام محلات شهر تهران رنگ ریحان شهری بگیرند.
کد خبر: ۲۶۳۱۰

۲ طرح کلان ویژه بانوان برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مریم اردبیلی مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، اظهار کرد: در طرح «ریحان شهر» ایده‌های زنان و دختران برای بهبود شرایط محلات به ما منتقل می‌شود، طرح‌های متعددی از بانوان به دست ما رسید و ۵۰ مورد آن اجرایی شد و در حال حاضر چند صد طرح دیگر در دست اجراست.

وی در ادامه گفت: بانوان، ایده‌های خانواده محور خودشان را برای بهبود محله شان می‌دهند و این ایده می‌تواند ماندگار باشد، استقبال از این طرح بسیار خوب و در واقع عجیب بود، زیرا حداقل ایده‌ها تعدادشان ۵۰۰ مورد است؛ افق ما این است که تمام محلات شهر تهران رنگ ریحان شهری بگیرند. این کار برای اولین بار در کشور انجام شده و کلانشهر‌ها خواهان شکل گیری این طرح هستند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: تعداد زیادی از زنان ما به خاطر ذات و ماهیت بهبود دهندگی و مربی‌گری‌شان می‌توانند محیط پیرامون را به شدت بهبود دهند. چراکه زنان توانایی زنده کردن خانه، محله و شهر را دارند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران یادآور شد: ظرح «تهران خانواده» هم یک مدلی بالاتر از شهر دوستدار خانواده است تا خانواده‌ها رسمیت و عاملیت بر شهر داشته باشند این طرح با تمام واحد‌ها بررسی شده تا سال آینده بخشی از پروژه‌های کلان شهر تهران با مدل خانواده محور انجام شود.

اردبیلی تاکید کرد: ما باید خانواده را به عنوان واحد اصلی کنش جامعه بشناسیم و رسمیت ببخشیم، در مدیریت شهری خانواده محور برای ما رسمیت دارد همچنین شعار تهران خانواده و دوستدار خانواده وقتی محقق می‌شود که در کل بدنه شهرداری نگاه خانواده محوری ضریب داده شود، در همه حوزه‌ها دیده شود. با ریحان شهر فرایندی را آغاز می‌کنیم و باید یاد بگیریم سیستم‌های ما خانواده محور شود

اردبیلی با اشاره به اینکه چندین دستگاه متولی حجاب موظف شدند که گزارش قانون عفاف و حجاب را به مجلس ارسال کنند، بیان کرد: شهرداری هم جزو دستگاه‌هایی بوده که باید این گزارش را ارسال می‌کرده، به همین دلیل ما این گزارش را ارسال کردیم تا بدانند چه کار‌هایی تا به امروز در این حوزه انجام دادیم.

وی تاکید کرد:، اما مسئله حجاب و عفاف با یک سند و ابلاغیه‌ها و... حل شدنی نیست و روش‌های دیگری برای اشاعه عفاف و حجاب لازم است./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: زنان شهرداری تهران شورای شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار