۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۱۱۸۵۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با مقصر خواندن یکدیگر نمی‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: باید با کنار هم بودن مشکل آلودگی هوا را برطرف کرد.
کد خبر: ۲۶۳۱۸

با متهم کردن یکدیگر مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی چمران در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز ۲۹ دی روز هوای پاک است، اظهار داشت : برگزاری هفته هوای پاک در دستورات لحاظ شده و ما یکشنبه هفته آینده برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی گفت: در این آلودگی هوا هفته هوای پاک چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ زمانی برنامه‌ها می‌تواند سودمند باشد که در رفع آلایندگی شهر‌های بزرگ اثرگذار باشد.

وی تأکید کرد: با انداختن مشکل بر گردن یکدیگر نمی‌توان مشکل را حل کرد و باید با کنار هم بودن مشکلات آلودگی هوا را برطرف کرد و باید حمل و نقل عمومی را در این راستا فراهم کرد؛ چراکه وقتی امکان حمل و نقل عمومی فراهم شود می‌توان از مردم خواست که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

چمران یادآور شد: این را معتقدیم که اگر برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد و به درستی اجرایی شود می‌توانیم به هوای پاک دست پیدا کنیم.

لزوم همکاری دادستانی و دیگر دستگاه‌ها برای جلوگیری از حوادث ساختمانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سالروز ریزش ساختمان پلاسکو گفت : امیدواریم با کمک دادستانی تهران، شهرداری و سایر نهاد‌ها حوادثی از این دست نداشته باشیم و از حوادث ناگوار جلوگیری شود؛ البته باید آماده باشیم و دست به عمل بزنیم.

وی افزود: برنامه‌هایی پیش بینی شده تا ساختمان‌های خطرناک در آتش نشانی و مقاومت شناسایی شود و امیدواریم به بهترین شکل عملیاتی شود و دیگر شاهد چنین حوادثی در شهر نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درادامه تاکید کرد: قفل شدن شهر به دلیل برف و یخبندان بود و با تمام تلاش زحمتکشان شهرداری در این سرما، وقتی برف می‌بارد روند شن پاشی کُند و این مشکلات ایجاد می‌شود، گرچه باید سعی کنیم این مشکلات نیز پیش نیاید.

وی افزود: نه تنها زمان بارش برف بلکه حتی وقتی باران نیز می‌بارد ترافیک به علت کندی حرکت، سنگین‌تر می‌شود.

چمران تصریح کرد: اینکه بگوییم اتومبیل‌ها سالم هستند یا خیر و یا اینکه راهنمایی و رانندگی کار خود را انجام نمی‌دهد، درست نیست؛ چرا که به اعتقاد من راهنمایی و رانندگی وظیفه خود را انجام می‌دهد و شهرداری نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم خودرو‌های تولیدی در سطح استاندارد بین المللی تولید شود، گفت: وقتی برف می‌بارد همیشه این مشکلات وجود دارد و در برخی ایالت‌ها و کشور‌ها نیز اینگونه است که بارش برف وضعیت بحرانی ایجاد می‌کند؛ لذا همه باید کنار هم مشکل را حل کنند و فرار از مسئولیت چاره کار نیست./ صدا و سیما

 
برچسب ها: آلودگی هوا در تهران شورای شهر تهران مهدی چمران
ارسال نظر
آخرین اخبار