۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۱۴۶۲۳۹
داستان خواب و بیداری ملت‌ها، داستان تلخ تاریخی است. روزگاری این خواب به دلیل ناآگاهی و بی‌خبری و سانسور و جهل و بی‌سوادی حاصل می‌شد، اما امروز دشمن خواب را به کسانی القا می‌کند که به ظاهر باسوادند و تحصیلات عالی را طی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۴۰۳

القای خواب به افراد با سواد

 


پایگاه خبری تحلیلی خطوط:  اگر شما خواب باشید، یک بچه هم می‌تواند به شما ضربه بزند، چه برسد به یک دشمن مسلح و آماده‌ کار.

این تعبیری است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دیروز در جمع مردم سیستان‌و‌بلوچستان مطرح کردند تا بار دیگر حواس‌های یک ملت را به حقایقی مهم درباره دشمن و وضعیت کنونی جمهوری اسلامی جلب کنند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره آثار خواب بودن ملت‌ها سخن گفتند و اینکه چگونه این غفلت موجب شد تا در قرن هجدهم «انگلیس‌ها آمدند تدریجاً منابع حیاتی ملت را در شبه‌قاره‌ هند و در کشورهای آن طرف شرق و غرب هند در دست گرفتند،... سررشته‌ منافع این ملت‌ها را در دست گرفتند و اینها را استعمار کردند؛ اینها را ده‌ها سال یا بیشتر، شاید دویست سال عقب انداختند؛ این ملت‌ها با چه زحماتی توانستند خودشان را از استعمار نجات بدهند.»

ایشان با صراحت اعلام داشتند: «اگر ملت‌های ما در منطقه‌ غرب آسیا و شمال آفریقا بیدار بودند، استعمارگران انگلیسی و فرانسوی و... پس از جنگ جهانی اول نمی‌توانستند این بلا را سرشان بیاورند و منطقه‌ ما را اقلاً صد سال از کاروان تمدن و کاروان پیشرفت عقب بیندازند!»

داستان خواب و بیداری ملت‌ها، داستان تلخ تاریخی است که نمونه‌هایی از آن برشمرده شد. روزگاری این خواب به دلیل ناآگاهی و بی‌خبری و سانسور و جهل و بی‌سوادی حاصل می‌شد، اما امروز دشمن خواب را به کسانی القا می‌کند که به ظاهر باسوادند و تحصیلات عالی را طی کرده‌اند، به اینترنت دسترسی دارند و ساعات متمادی را با رسانه و انواع و اقسام ابزارهای آگاه‌سازی می‌گذرانند و در دهکده جهانی‌ای زندگی می‌کنند که به ظاهر در آن امکان سانسور و بی‌خبری وجود ندارد! اما حقیقت آن است که خوابند و خواب در داستان امروز ما نه حاصل بی‌خبری، که نتیجه خطای محاسباتی و اسیر روایت‌های دروغین شدن در عرصه جنگ شناختی و نداشتن بصیرت است. اسیر تحلیل‌هایی شدن است که دشمن و رسانه‌های آن به خورد ما می‌دهند! محصول اعتماد به دشمنی است که خود را دوست جلوه داده است و تلاش دارد تا خود را دلسوز یک ملت معرفی کند؛ دشمنی که ضعف‌های ما را شناخته و برجسته می‌کند و قوت‌های ما را کمرنگ جلوه می‌دهد تا ملت ما و بالاخص جوانان ما را به مرز ناامیدی و «ما نمی‌توانیم» بکشاند تا در دوران جدید نیز همچنان رابطه سلطه و وابستگی و استعمارگری را در قالبی جدید تداوم بخشد.

بیدار نگه داشتن ملت در برابر نقشه‌های دشمن، جهاد بزرگ زمانه ماست که برای تحقق آن همه باید تلاش کنیم.


مهدی سعیدی

برچسب ها: خواب راحت بیانات رهبری رسانه های معاند جنگ رسانه‌ای سواد رسانه ای
ارسال نظر
آخرین اخبار