۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۸۰۰۹۹
عضو گروه دوستی پارلمانی صربستان نیز در این دیدار، به هشتاد و ششمین سالگرد روابط ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقاء همه جانبه روابط با ایران است.
کد خبر: ۲۶۷۲۵

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هیئت گروه دوستی پارلمانی صربستان که جهت شرکت در کنگره زنان تاثیر گذار به تهران سفر کرده است روز یکشنبه (دوم بهمن ماه) با منصور شکرالهی نایب رئیس گروه دوستی کشورمان با صربستان، دیدار و گفتگو کردند.

شکرالهی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش تاثیر گذار زنان در جمهوری اسلامی ایران افزود: برخی کشور‌ها ادعا دارند زنان در ایران جایگاهی ندارند و می‌خواهند چهره واقعی زن مسلمان را مخدوش نمایند، اما برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار، بیانگر آن بود که چنین موضوعی حقیقت ندارد.

نماینده مردم فاریاب، منوجان و کهنوج، با اشاره به تصویب قوانین حمایتی در حوزه زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ کرامت و حمایت از حقوق زنان، یکی از اصول مورد اهتمام قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان در ادامه، با اشاره به دیدگاه مشترک دوکشور در قبال بسیاری از مسائل بین‌المللی خاطر نشان کرد: اشتراکات فراوان و مناسبات خوبی میان ایران و صربستان برقرار است که برخی از کشور‌ها را نگران می‌کند.

شکرالهی در ادامه، از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور صربستان به تهران خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌ها و علائق فراوانی برای توسعه و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد.

عضو گروه دوستی پارلمانی صربستان نیز در این دیدار، به هشتاد و ششمین سالگرد روابط ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقاء همه جانبه روابط با ایران است.

وی در این راستا افزود: همکار‌های پارلمانی میان دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و فعالیت گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل هیأت ها‌ی پارلمانی، مؤید این واقعیت است.

دنیلا ووبیچیچ، در بخش دیگری از سخنانش با تأیید نقش و جایگاه مهم زنان در جمهوری اسلامی ایران گفت: در صربستان نیز طبق قانون چهل درصد از مناصب دولتی به زنان تعلق دارد.

وی در این رابطه به تصویب برخی قوانین در حوزه زنان، در کشورش اشاره کرد.

عضو گروه دوستی پارلمانی صربستان در پایان این دیدار، ضمن ابراز امیدواری از توسعه همکاری‌های فیمابین مجالس دوکشور، آمادگی مجلس صربستان را برای میزبانی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در بلگراد اعلام کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی کنگره زنان ایران و صربستان
ارسال نظر
آخرین اخبار