۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۵۳۷۸
یک ربات انقلابی می تواند بین حالت جامد و مایع تغییر حالت بدهد و به خاطر این قابلیت در پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۶۷۵۱

رباتی که بین حالت جامد و مایع تغییر حالت می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گروهی از مهندسان رباتی به سبک ترمیناتور ساخته اند که می‌تواند از حالت جامد به حالت مایع تبدیل شود و دوباره برگردد.

برای این دگرگونی شگفت انگیز از توانایی جانوران دریایی برای تغییر بین مایع و جامد الهام گرفته شده است، اما این تمام کاری نیست که ربات می‌تواند انجام دهد.

تیم مهندسی که آن را ایجاد کرده است، توانایی مغناطیسی را برای آن فراهم کرده و آن را قادر به هدایت الکتریسیته کرده است.

تیمی متشکل از متخصصان رباتیک از سراسر جهان برای ساخت این ربات نیرو‌ها و تخصص‌های خود را با هم متحد کردند و با قرار دادن موانع در مسیر آن برای آزمایش قابلیت‌های آن، آن را آزمایش کردند و اگرچه آزمایش‌ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند، اما این امکان وجود دارد که پزشکان از این اختراع شگفت انگیز در آینده برای کمک به انتقال دارو‌ها در سراسر بدن استفاده کنند.

رهبر تیم دکتر چنگ فنگ پان از دانشگاه چینی هنگ کنگ توضیح داد در حالی که ربات‌های سنتی سفت و سخت هستند و بدنی سفت دارند، ربات‌های نرم با مشکل مخالف روبرو هستند و انعطاف پذیر و ضعیف هستند و در کنترل حرکات خود مشکل دارند.

او افزود: «اعطای توانایی جابجایی بین حالت مایع و جامد به ربات‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری و کنترل بهتر آن‌ها مهم است»./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ربات پزشکی نوآوری
ارسال نظر
آخرین اخبار