۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۶۱۰۱۹
نشست نماینده استاندار هرات با استاندار خراسان رضوی؛
فرماندار تایباد گفت: برخی مسائل در پایانه مرزی دوغارون باید برطرف شوند تا با یک روند اصلاحی، خدمات مطلوبی به فعالان اقتصادی ایرانی و افغانستانی ارائه شود.
کد خبر: ۲۶۷۷۵

موانع در پایانه مرزی دوغارون باید برطرف شوند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عبدالحی شاکر ظهر شنبه در نشست مشترک ویژه استاندار خراسان رضوی در مرز دوغارون تایباد اظهار کرد: با پیگیری اهداف و برنامه هایی، به دنبال این هستیم که موانع و مشکلات مختلف اقتصادی و مسافری میان ایران و افغانستان به حداقل برسند.

نماینده استاندار هرات افزود: رفع برخی موانع و مسائل این دو کشور دوست و همسایه در حوزه های گوناگون می تواند کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات و مراودات کند.

وی ادامه داد: ایران و افغانستان از گذشته ارتباطات بالایی با هم داشته اند و اشتراکات فرهنگی آنها نشان از روابط دیرینه آنها دارد.

برخی مسائل در پایانه مرزی دوغارون باید برطرف شوند

مهدی دونده، فرماندار تایباد نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از این نشست پیگیری موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه ۴۷ بندی پنجمین نشست مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات به میزبانی این شهر غربی افغانستان است.

فرماندار تایباد افزود: برخی مسائل در پایانه مرزی دوغارون باید برطرف شوند تا با یک روند اصلاحی، خدمات مطلوبی به فعالان اقتصادی ایرانی و افغانستانی ارائه شود.

وی ادامه داد: مشترکات فرهنگی، دینی و زبانی ایران و افغانستان مهمترین مولفه ای است که می تواند منجر به افزایش سطح همکاری این دو کشور مسلمان شود.

 

دونده بیان کرد: امید است با مذاکرات مقامات ایرانی و افغانستانی در قالب کمیته های مشترک این نشست منتج به اقدامات عملیاتی، توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری شود./ مهر

برچسب ها: خراسان رضوی تایباد مرز دوغارون افغانستان ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار