۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید: ۹۲۳۸۳
نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد:: اصلاح حوزه‌های انتخاباتی و افزایش حوزه‌ها بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی است که در هر ۱۰ سال، بیست نماینده به مجلس اضافه می‌شوند که الان در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها قرار دارد و در حال جمع بندی است.
کد خبر: ۲۶۸۰۷

تصویب کلیات قانون انتخابات مجلس در صحن علنی امروز/ فردا جزئیات در دستورکار قرار گیرد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره زمان آمدن قانون انتخابات مجلس به صحن علنی گفت: به دنبال تصویب کلیات قانون انتخابات مجلس در صحن علنی امروز، احتمالا فردا جزئیاتش در دستورکار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بحث اصلاح حوزه‌های انتخاباتی ربطی به قانون اساسی ندارد که در آن تغییر صورت گیرد چرا که این اصلاح موادی از قانون انتخابات است.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: اصلاح حوزه‌های انتخاباتی و افزایش حوزه‌ها بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی است که در هر ۱۰ سال، بیست نماینده به مجلس اضافه می‌شوند که الان در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها قرار دارد و در حال جمع بندی است.

وی گفت: افزایش تعداد نمایندگان مجلس بر اساس شاخص جمعیت و پراکندگی جغرافیایی است و با توجه به اینکه در بیست سال گذشته بر تعداد نمایندگان افزوده نشده لذا چهل نماینده می‌توانند به مجلس اضافه شوند و الان برای این تعداد در حال تعیین تکلیف هستند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن) مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با کلیات این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع موافقت کردند./ باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها: قانون انتخابات مجلس محمدصالح جوکار مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار