۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۱۰۲۴۰۲
ناسا در بیانیه‌ای گفت: این آزمایش جدید یک سیستم حفاظت حرارتی برای فضاپیماها و محتویات آنها را در هنگام ورود مجدد به جو زمین می‌سنجد که انجام آن در شبیه سازی‌های زمینی دشوار است.
کد خبر: ۲۶۸۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط و به نقل از اسپیس، فضاپیمای باری "سیگنوس ان‌جی-۱۶"(Cygnus NG-۱۶) ساعاتی پیش ایستگاه فضایی بین‌المللی را به شکلی که در تصویر توسط دوربین خارجی ایستگاه فضایی ثبت شده است، به منظور انجام یک آزمایش در مدار زمین، ترک کرد.

آخرین فضاپیمای باری "سیگنوس" اکنون پس از ارسال و تحویل یک محموله به خدمه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، این ایستگاه را ترک کرده است.

"سیگنوس ان‌جی-۱۶" توسط مرکز کنترل ماموریت ناسا در هیوستون در حالی که به همراه ایستگاه فضایی بر فراز اقیانوس آرام جنوبی حرکت می‌کرد، از چنگ بازوی رباتیک ایستگاه فضایی رها شد.

فضاپیمای "سیگنوس" زیر نظر "ماتیاس مورر" فضانورد آژانس فضایی اروپا و عضو ماموریت خدمه "اکسپدیشن ۶۶" از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد.

"سیگنوس" چندین هفته را در فضا سپری خواهد کرد تا اینکه در تاریخ ۱۵ دسامبر دوباره وارد اتمسفر زمین شود. در این مدت، کنترل‌کننده‌های زمینی، آزمایش "کاوشگر ورود مجدد کنتاکی" را که جدیدترین آزمایش از سری آزمایش‌های مستقلی است که طی آخرین آزمایشات "سیگنوس" در چند هفته اخیر انجام شده است، اجرا خواهند کرد.

ناسا در بیانیه‌ای گفت: این آزمایش جدید "یک سیستم حفاظت حرارتی برای فضاپیماها و محتویات آنها را در هنگام ورود مجدد به جو زمین می‌سنجد که انجام آن در شبیه سازی‌های زمینی دشوار است.

"سیگنوس" در تاریخ ۱۲ اوت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و بزرگترین محموله تاریخ خود را شامل چهار تن تجهیزات به ایستگاه فضایی حمل کرد.

این فضاپیما با بیش از ۳۷۲۰ کیلوگرم تدارکات، تجهیزات و آزمایش، بزرگترین تحویل محموله به ایستگاه توسط فضاپیمای "سیگنوس" را رقم زد. این محموله شامل سخت افزار جدیدی به نام "تنظیف کننده کربن دی اکسید" برای اطمینان از ارائه هوای قابل تنفس در ایستگاه فضایی و تجهیزاتی برای صفحات خورشیدی ارتقا یافته ایستگاه فضایی بود. آزمایش‌ها نیز شامل یک قالب کپک و دو محموله برای بررسی سلول‌های ماهیچه‌ای انسان در فضا بود.

این ماموریت پانزدهمین پرتاب عملیاتی برای تامین مجدد تجهیزات ایستگاه فضایی توسط شرکت "نورثروپ گرومن" از سال ۲۰۱۴ بود.

"استیو کرین" نایب رئیس بخش غیرنظامی و تجاری و سیستم‌های فضایی تاکتیکی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: سیستم "سیگنوس" از یک سرویس تحویل محموله صرف به یک پلت‌فرم علمی با کارایی بالا تبدیل شده است. ما به توسعه این قابلیت‌ها ادامه می‌دهیم تا شامل نصب سیستم‌های کنترل محیطی و سایر ارتقاها برای پشتیبانی از پایگاه قابل سکونت و لجستیک در مدار ماه یا "HALO" باشد.

پروژه "HALO" یک ماژول سکونتی برای ایستگاه فضایی "دروازه ماه" ناسا در مدار ماه برای فضانوردان آینده برنامه "آرتمیس" است. "نورثروپ گرومن" از تجربه خود در "سیگنوس" برای طراحی ماژول "HALO" استفاده می‌کند.

فضاپیمای باری بعدی ایالات متحده که به ایستگاه فضایی خواهد رفت، فضاپیمای "کارگو دراگون"( Cargo Dragon) ساخته شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) خواهد بود که قرار است در اواخر ماه دسامبر به فضا پرتاب شود./ایسنا

برچسب ها: ناسا سیگنوس
ارسال نظر
آخرین اخبار