۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۶۵۹۸۷
یک نرم افزار موبایلی با استفاده از دوربین گوشی امکان تشخیص اوتیسم در کودکان را فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۶۸۳۰

نرم‌افزاری جدید برای تشخیص اوتیسم در کودکان ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تشخیص اوتیسم در مراحل اولیه کودکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط والدین و پرستاران کودک به انجام برسد. این بیماری نوعی اختلال رشد است و علائم مختلفی از اوتیسم وجود دارد که در کودکان بسیار خردسال قابل تشخیص است. اوتیسم بر ارتباطات و رفتار افراد مبتلا تأثیر می‌گذارد. در حالی که اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، علائم اوتیسم به طور کلی در دو سال اول زندگی آشکار می‌شود؛ بنابراین محققان توانستند یک نرم‌افزار طراحی کنند که با استفاده از گوشی موبایل بتواند وجود اوتیسم در کودکان را تشخیص بدهد. این نرم افزار برای کودکان بالای ۱۶ ماه کاربرد دارد و زمان زیادی برای تشخیص نیاز ندارد، حداکثر زمان لازم برای تشخیص ۱۰ دقیقه خواهد بود.

با توجه به اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم به جای انسان‌ها بیشتر روی اشیا تمرکز می‌کنند می‌توان از این مشخصه برای تشخیص آن‌ها استفاده کرد و نرم افزار تحلیلی روی گوشی و با استفاده از دوربین همین ویژگی را بررسی می‌کند.

محققان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی با استفاده از دوربین گوشی حرکات چشم کودکان را در زمان تماشای یک کلیپ مورد بررسی قرار دارند و با تحلیل آن امکان تشخیص را فراهم کردند.

محتوای کلیپ به گونه‌ای است که امکان تحلیل تمرکز کودک وجود دارد، اینکه کودک در ویدئو به مردی که حباب‌ها را می‌ترکاند و در سمت چپ تصویر وجود دارد تمرکز می‌کند و یا به بطری حباب و اسباب‌بازی‌های سمت راست تصویر که روی طاقچه قرار دارند می‌تواند کلید این تحلیل باشد./ تسنیم

برچسب ها: بیماری اوتیسم نرم افزار تولید نرم افزار دوربین گوشی
ارسال نظر
آخرین اخبار