۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۹۷۵۰۱
دبیر اجرایی شورای توسعه مکران گفت:‌ وضع کنونی مکران به هیچ عنوان قابل قبول نیست؛ نه جاده ترانزیت، نه فرودگاه و نه ریل داریم و نه به شبکه‌های جهانی زیرساختی متصل هستیم و در آن جایی برای ما پیش بینی نشده است.
کد خبر: ۲۶۸۷۷

وضع کنونی مکران به هیچ عنوان قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین دهقان، افزود: دولت عزم کرده عقب افتادگی‌ها را جبران کند با این حال گام خاصی را در لایحه بودجه سال آینده برنداشته؛ اگرچه دولت هم محدودیت‌های خودش را دارد.

آقای دهقان پیشتر هم از «بعضی کم‌توجهی‌ها، ناهماهنگی‌ها و رعایت نشدن اولویت‌ها که توسعه مکران را به تعویق انداخته» انتقاد کرده بود.

توسعه سواحل مکران به اندازه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت راهبردی داشته که سال ۹۴‏ فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش از ابلاغ برنامه‌‎هایی برای توسعه این سواحل از سوی رهبر انقلاب خبر داده بود. همچنین توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از مسائل محوری در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید.

بر اساس برنامه ششم توسعه دولت باید زیرساخت‌های نظامی، فرهنگی، رفاهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سواحل مکران احداث یا مستقر می‌کرد. وزارت میراث فرهنگی هم با همکاری سازمان برنامه و بودجه موظف شده بود تا پایان سال ۹۷ طرحی برای ساماندهی سواحل جنوبی کشور با اولویت مکران تهیه کند./ صدا و سیما

برچسب ها: سواحل مکران دهقان نیروی دریایی
ارسال نظر
آخرین اخبار