۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد بازدید: ۷۷۲۵۷
محمدرضا صارمی گفت: باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضائی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضائی خارج نشوند. لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.
کد خبر: ۲۶۸۸۵

نباید مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضائی خارج شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن، همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضائیه با معرفی و راه اندازی تارنمای سامع با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه و همچنین معاونان قضائی و نمایندگان دادگستری استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بیان کرد: در زمان آغاز ریاست حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، وی در جلسه‌ای گفت به دنبال کار تبلیغی نیستم.

وی افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری که مسئولان قوه قضائیه با ایشان دیدار داشتند، بحث مردمی بودن قوه قضائیه بود؛ لذا بر این اساس اقداماتی پایه‌ریزی شد و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برنامه‌هایی را برای ارتباط بیشتر با مردم طرح‌ریزی و اجرایی کرد.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه تصریح کرد: سیستم سامع خواص مختلفی دارد، حجم مراجعات شاید اجازه ندهد که نظارت کافی را بر مراجعان انجام دهیم، لذا این سیستم این اقدام را سهل خواهد کرد.

وی افزود: اینکه شاهد هستیم هموطنان از استان‌ها برای اعلام و طرح شکایت خود به تهران می‌آیند برای آن استان مذکور امتیاز خوبی نیست.

صارمی گفت: در بحث انجام و برگزاری ملاقات‌های مسئولان قضائی، هدف انجام ملاقات چهره به چهره و اقدام عملی در حل و فصل مشکلات مردمی است که در دیدار‌های چهره به چهره با مسئولان قضائی درخواست‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: همکاران قضائی علی رغم بالا بودن حجم کار باید با مردم و ارباب رجوع با رفتار و اخلاق درست و مناسب برخورد کنند. باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضائی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضائی خارج نشوند؛ لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.

در ادامه این جلسه از نمایندگان قضائی ۵ استان کشور (البرز، اصفهان، هرمزگان، زنجان، گلستان) که به عنوان برترین استان‌ها در امر انجام دیدار‌های مردمی و ارتباط با مردم پویا بودند، توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر شد./ مهر

برچسب ها: قوه قضاییه دستگاه قضا دستگاه قضایی
ارسال نظر
آخرین اخبار