۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۱۷۱۳۲۹
وزیر نیرو با بیان اینکه کاهش منابع تجدید ناپذیر، تأمین آب و موضوع محیط زیست سه چالش کشورمان است، گفت: تولید انرژی تجدید پذیر در کشور از یک هزار مگاوات عبور کرد و افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان امروز نشان از ظرفیت‌های اساسی ما در تولید انرژی پاک دارد.
کد خبر: ۲۶۹۴۲

عبور تولید انرژی تجدید پذیر در کشور از یک هزار مگاوات/ نیروگاه دامغان نشانه ظرفیت‌ ما در تولید انرژی پاک است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه ده مگاواتی خورشیدی پاسارگاد دامغان به میزبانی این مجموعه اقتصادی و تولیدی با بیان اینکه نگاه دولت و مجلس به انرژی‌های تجدید پذیر، نگاه اساسی و ویژه ای است، بیان داشت: برنامه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تولید انرژی تجدید پذیر در کشور از یک هزار مگاوات عبور کرد، افزود: افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دامغان امروز نشان از ظرفیت‌های اساسی ما در تولید انرژی پاک دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه کاهش منابع تجدید ناپذیر، تأمین آب و موضوع محیط زیست سه چالش کشورمان است، گفت: توجه به انرژی‌های تجدید پذیر از جمله خورشید و باد، راهکار برون رفت از این چالش‌ها است.‌

محرابیان ادامه داد: با توجه به این مهم، مصارف آب کاهش یافته و برای محیط زیست نیز آلودگی نخواهد داشت و همچنین میزان هزینه‌ها نیز در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کاهش می‌یابد.

وی افزود: عملیات اجرایی تعداد زیادی نیروگاه تجدید پذیر طی یکسال گذشته آغاز و روند اجرایی بسیاری نیز تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

به گزارش مهر، محرابیان برای افتتاح سه طرح در دامغان و بازدید از طرح‌های دیگر حوزه وزارت نیرو در شهرستان‌های شاهرود و سرخه به استان سمنان سفر کرده است. وی بعد از ظهر امروز این استان را ترک خواهد کرد./ مهر

برچسب ها: ایران استوار علی اکبر محرابیان وزارت نیرو نیروگاه خورشیدی
ارسال نظر
آخرین اخبار