۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۹۱۵۳۰
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت برای پیشرفت اقتصادی کشور گامهای موثری برداشته است، گفت: خروج کشور از رکود اقتصادی مهمترین اقدام انجام شده است که با رشد اقتصادی امسال محقق شد.
کد خبر: ۲۶۹۸۲

خروج کشور از رکود اقتصادی از مهم‌ترین اقدامات دولت بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد راستینه با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور و ارایه گزارشی از عملکرد دولت افزود: رئیس جمهور حل مشکلات مردم را به اراده، تلاش و برنامه‌ریزی دولت معطوف ساخت و این شرط حکمرانی منطقی است که دولت آن راپذیرفته است.

وی افزود: نکات قابل توجهی در ارائه گزارش رئیس جمهور وجود داشت که می‌تواند فصل نوینی از سیاست ورزی در جمهوری اسلامی ایران و آغاز ارائه یک گزارش منطبق با واقعیت‌ها و حقایق کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: رئیس جمهور با تمرکز بر قصه معیشت مردم و با ابراز نگرانی و ناراحتی از سختی‌هایی که در زندگی مردم وجود دارد گزارش خود را ارائه داد این یعنی وی واقعیت‌های میدانی را می‌داند و می‌پذیرد و برای حل آن‌ها راهکار دارد.

نماینده مردم شهرکرد اظهار داشت: رئیس جمهور در پیامی به تمام کشور‌های سلطه جویی که در طول ماه‌های گذشته تلاش کردند با اغتشاشات تمرکز دولت و حکمرانی را به هم بزنند، تاکید داشت که اغتشاش و تحریم دو روی یک سکه هستند.

راستینه ادامه داد: آیت الله رئیسی همچنین پیام روشنی به آمریکا و اروپا داد و گفت که که ما می‌دانیم شما در راستای اثر بخشی تحریم‌ها به دنبال برهم زدن نظم و امنیت اجتماعی ایران هستید.

راستینه با بیان اینکه پیام رئیس جمهور به ملت ایران آگاهی بخشی به نقشه شوم دشمنان بود گفت: دشمنان تلاش کردند که امنیت اجتماعی را به هم بزنند و در این راستای دولت هم همه تمرکز و تلاش خود را برای بی اثر کردن تحریم‌ها به کار گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور تلویحا بیان کردند که اگر می‌خواهیم تحریم‌ها بی اثر شود نیازمند یک انسجام، نظم و امنیت اجتماعی هستیم و همه در کنار هم باید کمک کنیم تا نقشه دشمنان در تحریم بی اثر شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در گزارش رئیس‌جمهور حل مشکلات مردم به آمریکا و غرب حواله داده نشد و او با پذیرش مشکلات موجود که ریشه‌های بسیار متعددی دارد اقتصاد را به تعامل با غرب گره نزد.

وی با بیان اینکه اوج فروتنی و حضور رئیس جمهور در این گفتگو مشهود بود اظهار داشت: رئیس جمهور متواضعانه از سختی‌هایی که بر زندگی مردم وجود دارد، عذرخواهی کرد و امیدوارانه با نگاه روشن به آینده به مردم وعده حل مشکلات مردم را صادقانه داد و باز هم بر شعار صادق الوعده دولت پافشاری و تأکید کرد که با اراده دولت مشکلات حل خواهد شد.

راستینه با بیان اینکه دولت در راستای پیشرفت اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشته است بیان داشت: خروج کشور از رکود اقتصادی و اقدامات سیاسی قابل توجه دولت در راستای توسعه روابط دیپلماتیک با کشور‌های همسایه و همچنین پیوستن به سازمان شانگ‌های و توسعه روابط ایران با کشور‌های قدرتمند برای شکستن سلطه آمریکا از اقدامات مهمی بود که دولت انجام داده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آیت الله رئیسی دستاورد اصلی دولتش را زمانی می‌داند که همه تلاش‌ها و روابط توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی، سیاسی و تجاری به حل مشکل سفره مردم منجر شود.

وی افزود: فصل نوینی از یک حکمرانی متواضعانه در برابر ملت بزرگ ایران در قالب قوه مجریه آغازشده است طبیعتاً فروتنی و اخلاص آقای رئیس‌جمهور و تمرکز برای حل مشکل معیشتی می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند./ ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار