۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۹۳۰۰۱
اداره آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرد که این کشور در ماه دسامبر صادرات خود را به روسیه با ۱۶.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۹۰۰ میلیون یورو رساند.
کد خبر: ۲۷۰۰۳
ارزش صادرات آلمان به روسیه به ۹۰۰ میلیون یورو رسید / ۱۶.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) در گزارشی اعلام کرد که این کشور در ماه دسامبر صادرات خود را به روسیه با ۱۶.۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۹۰۰ میلیون یورو (۹۸۸ میلیون دلار) رساند.

داده‌هایی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که حجم صادرات آلمان به روسیه نزدیک به ۶۰ درصد کمتر از دسامبر ۲۰۲۱ بوده است.

در این گزارش آمده است که واردات آلمان از روسیه در مقایسه با نوامبر تقریباً بدون تغییر باقی ماند و به ۱.۶ میلیارد یورو (۱.۷ میلیارد دلار) رسید.


در سال ۲۰۲۱، روسیه ۲.۳ درصد از کل تجارت خارجی آلمان را به خود اختصاص داد و در میان ۱۵ شریک تجاری مهم این کشور قرار داشت.

به طور کلی، در سال ۲۰۲۲، عرضه محصولات آلمانی به روسیه با ۴۳.۷ درصد کاهش به ۱۴.۹ میلیارد یورو (حدود ۱۶.۳ میلیارد دلار) رسید، در حالی که واردات کالا‌های روسی به آلمان با ۶.۵ درصد افزایش به ۳۵.۳ میلیارد یورو (تقریبا ۳۹ میلیارد دلار) رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات آلمان به کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ۹.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به ۵۶.۵ میلیارد یورو (۶۲ میلیارد دلار) رسید.

ایالات متحده همچنان بزرگترین بازار برای کالا‌های ساخت آلمان در میان کشور‌های غیر اتحادیه اروپا باقی مانده است. در ماه دسامبر، صادرات آلمان به ایالات متحده ۱۲.۳ میلیارد یورو (۱۳.۵ میلیارد دلار) گزارش شد.

انتهای پیام/ راشاتودی

برچسب ها: صادرات اخبار "آلمان" اخبار "روسیه"
ارسال نظر
آخرین اخبار