۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
تعداد بازدید: ۱۸۸۳۴۵
رئیس سازمان غذا و دارو:
محمدی گفت: برخی اصرار دارند یک برند خاص را وارد کنند که در این شرایط، مجوز واردات موازی صادر می‌شود تا از انحصار خارج شود. خط قرمز ما جلوگیری از انحصار است.
کد خبر: ۲۷۰۷۷

خط قرمز ما جلوگیری از انحصار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدحیدر محمدی، روز دوشنبه در سلسله نشست‌های خبری وزارت بهداشت به مناسبت دهه فجر، مبنی بر اینکه گفته می‌شود قیمت‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی دستوری است، گفت: قیمت‌ها منطقی تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم انحصار در بازار تجهیزات پزشکی شکل بگیرد، افزود: اساساً انحصار مشکل ساز است و اگر کالایی که در داخل تولید می‌شود، جوابگوی نیاز کشور نباشد؛ اجازه واردات همان کالا را صادر می‌کنیم.

محمدی با عنوان این مطلب که واردات بعضی اقلام پزشکی در انحصار یک نمایندگی در داخل کشور بوده است، گفت: برخی اصرار دارند یک برند خاص را وارد کنند که در این شرایط، مجوز واردات موازی صادر می‌شود تا از انحصار خارج شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: خط قرمز ما جلوگیری از انحصار است و اگر لازم باشد، همان اقلام را وارد می‌کنیم.

وی در خصوص قیمت گذاری تجهیزات پزشکی نیز گفت: قیمت‌هایی که تعیین می‌شود، کاملاً منطقی است. زیرا، دولت، بزرگ‌ترین خریدار کالا‌های پزشکی است که اگر قرار باشد بر قیمت‌ها نظارت نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

محمدی با عنوان این مطلب که ارز ترجیحی تجهیزات ۱.۵ میلیارد دلار است، افزود: قصد داشتیم ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی را حذف کنیم که منصرف شدیم. زیرا، تا زمانی که تأمین منابع مالی آن تضمین نشود، نمی‌توان ارز ترجیحی را حذف کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ارز ترجیحی و پوشش بیمه‌ای تجهیزات پزشکی، قیمت گذاری این کالا‌ها کاملاً منطقی است./ مهر

برچسب ها: سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی
ارسال نظر
آخرین اخبار