۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۹۴۵۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر را خوب توصیف کرد و گفت: در سال جدید، سال پررونقی را برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم.
کد خبر: ۲۷۱۴۴

در سال جدید، سال پررونقی را برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد مهدی اسماعیلی دیروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر گفت: جشنواره فیلم فجر از هفدهم بهمن ماه به مراکز استان‌ها رفته و فوق العاده استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: گزارش‌هایی که من شب گذشته داشتم این بود که بلیت‌ها در شهر‌های بزرگ نایاب شده‌اند و تقاضای زیادی هم برای نمایش فیلم در شهر‌های خارج از مراکز استان‌ها داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من به دوستان سازمان سینمایی گفته‌ام که سینمای سیار و فیلم‌های منتخب را تا دل روستا‌ها و مناطق مختلفی زیرساخت‌های کمتری دارند، همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان ببرند که در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی تاکید کرد: جشنواره فجر با رونقی بیشتر از سال‌های پیش در حال پیگیری است؛ ما بیشتر از توقعاتمان در حوزه عدالت فرهنگی پیش رفته‌ایم؛ در این جشنواره ۷۵ فیلم ثبت نام کردند و حدود ۱۰ فیلم اولی داریم که ۲ مورد آن کارگردان خانم دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای سال آینده، سال پررونقی برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم.

وی همچنین درباره کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت: با قضاوتی که داوران دارند کیفیت فیلم‌ها در مجموع از همه دوره‌ها بالاتر است هرچند ممکن است به لحاظ مسائل زیبایی شناختی اختلافاتی باشد، اما همه آن‌هایی که سالهاست در این عرصه هستند، معتقدند که معدل بسیار خوب است.

وزیر فرهنگ افزود: بیش از ۱۰کارگردان کار اولی و دو خانم کارگردان کار اولی داریم که رویش‌های این جشنواره هستند در حالی که سال‌ها بود کارگردان خانم در بخش داوری آثار نداشتیم و این از مزایای کار است.

اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر نیز از ۲۸ بهمن آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد که جشنواره هنر‌های تجسمی فجر نیز در حال برگزاری است.

وی از خبرنگاران دعوت کرد که از نمایشگاه آیینه در آیینه موزه هنر‌های معاصر بازدید کنند.

به گفته وزیر ارشاد، امروز آخرین روز از نمایشگاه فضای مجازی است که تولیدات محتوایی در حوزه فضای مجازی عرضه کرده و با استقبال خوب مردم و کاربران روبرو شده است./ صدا و سیما

برچسب ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار