۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۷۷۳۴۷
مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی:
مدیرکل نظارت و ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی از عموم هموطنان درخواست کرد تا مداخله گران فاقد صلاحیت در امر سلامت و درمان را به این سازمان معرفی کنند.
کد خبر: ۲۷۲۱۸

مداخله‌گران فاقد صلاحیت در امر سلامت معرفی شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شیرین شجاعی افزود: تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی توسط افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک جهت انجام خدمات درمانی صورت می‌گیرد، این افراد با تبلبغات فریبنده سعی در جذب عموم مردم برای ارائه خدمات درمانی دارند در حالی که هیچ نوع صلاحیت علمی و عملی برای این امر ندارند.

وی با تاکید بر این که فعالیت این نوع مداخله گران می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای سلامت افراد به دنبال داشته باشد؛ گفت: سازمان نظام پزشکی در راستای شفافیت فعالیت جامعه پزشکی و صیانت از حقوق بیماران و آحاد مردم در سنوات گذشته اقدام به راه اندازی سامانه جستجوی پزشک نموده است که با ورود به سامانه مذکور و وارد کردن اطلاعات هر یک از اعضای سازمان نظام پزشکی اعم از نام، نام خانوادگی و یا شماره نظام پزشکی و رشته تحصیلی با جستجو می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز جهت فعالیت قانونی و اطمینان از پزشک بودن فردی که می‌خواهند به او برای انجام امور درمانی خودمراجعه کنند، قابل مشاهده است.

شجاعی تصریح کرد: افراد برای انجام امور درمانی خود صرفا به پزشکان باید مراجعه کنند و در مواردی که مشخصات درمانگر در صفحه فضای مجازی درج شده باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه جستجوی پزشک در سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی https://membersearch.irimc.org، نسبت به راستی آزمایی اطلاعات مندرج در صفحه تبلیغاتی اقدام کنند.

وی گفت:در صورت غیرپزشک بودن فرد خاطی مستندات خود را به شماره دیتا w اداره کل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی در پیام رسان بله ۰۹۱۲۱۵۹۴۲۷۲ ارسال کنند./ سازمان نظام پزشکی کشور

برچسب ها: سلامت سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی
ارسال نظر
آخرین اخبار