۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۵۲۶۱
انتظارات شرکت‌های دانش بنیان از دولت؛
انتظار داریم کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ریسک سرمایه گذاری روی پروژه‌های تحقیقاتی و ایده‌های نخبگانی برای ساخت قطعات حساس و تولید لوازم خانگی جدید را کاهش دهد.
کد خبر: ۲۷۲۳

کاهش ریسک سرمایه گذاری روی پروژه های تحقیقاتی

 

 

کیارش لقمانی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: به عنوان یک شرکت دانش بنیان انتظار داریم وقتی روی هسته های استارت آپی سرمایه گذاری می کنیم با استفاده از حمایت های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ریسک آن را کاهش دهیم. 

وی در پاسخ این سوال که در حال حاضر چه تعداد از نخبگان را جذب کرده اید، گفت:  پروسه جذب نخبگان پروسه زمانبری است وبا توجه به اینکه با تیم های مختلفی مصاحبه داشتیم پروژه های مختلفی نیز جذب شده است به طوری که الان یک تیم سه نفره از دارندگان مدال طلای جهانی شیمی و هوش مصنوعی روی پلتفرم های نرم افزاری ما- که در یخچال و فریزر استفاده می شوند- کار می کنند.

لقمانی افزود: در حال حاضر با اکوسیستم فن بازار که یکی از اکوسیستم های کارآفرینی است و شبکه ای از فناوران و نخبگان در آن حضور دارند همکاری می کنیم که هر کدام از آنها تیم های 5-6 نفره هستند.

وی گفت: برای اولین بار توانستیم با استفاده ازاکوسیستم ستاد فناوری نانو و حمایت از شرکت های تازه تاسیس به فیلترهای یخچالی نانویی برسیم.

لقماتی با بیان اینکه ما از شرکت های متعددی حمایت کردیم تا پا بگیرند به طوری که الان تولید کننده خود ما هستند،اضافه کرد: اگر بخواهیم یک آمار کلی از حمایت های اینچنینی شرکت ارایه بدهیم شاید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجموع با 40 نفر از این ها کار می کنیم.

این مدیرتحقیقات و نوآوری در پایان گفت: شرکت ما از سال 74 در زمینه تولید یخچال و فریزر خانگی فعالیت می کند و در سال 84 اولین محصول خود را از طریق مهندسی معکوس مطابق با اولین تکنولوژی روز دنیا به بازار عرضه کرده است. با کسب این موفقیت مدیر شرکت در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد و از سال 93 و 94 با جذب عده ای از نخبگان دانشگاهی، از دانشگاه های تراز اول کشور کار به صورت گسترده روی توسعه محصولات جدید و نوین در سطح ترند جهانی  شروع شد. موید این مطلب هم دو تا محصول هوشمندمان است؛ محصول دیسکاور و محصول کپچر!

یخچالی که داخلش دیده می شود

وی توضیح داد: دیسکاور اولین یخچال شفاف شونده ایران است که از سری تعاملی انسان و ماشین است. وقتی که شما می خواهید چیزی از داخل یخچال بردارید در یخچال شفاف می شود و می توانید داخل یخچال را ببینید این ویژگی از باز و بسته شدن بی دلیل در یخچال جلوگیری می کند و بهینه سازی داینامیکی (پویایی) وجود دارد که هر چه جمعیت مصرف کنندگان از یخچال بیشتر شود اهمیت این ویژگی مشهودتر می شود.

تکنولوژی ای که ما استفاده کردیم کاملا بومی و طراحی شده توسط مهندسان تحقیق و توسعه شرکت بوده کما این که ما ضعف های موجود در محصولات ال جی و سامسونگ را شناسایی کردیم نمونه اش اینستا ویوی ال جی است که آن هم در شفاف شونده دارد ولی از سیستم تشخیص صدا استفاده می کند ما از آیتم دیگری استفاده کردیم که بسیار دقیقتر و مقرون به صرفه تر است و سر این قضیه ادعا داریم .  

یخچالی که داخلش از راه دور قابل بررسی است

یخچال کپچر اینترنت اشیاء را انجام می دهد . اولین یخچال و فریزر ایرانی است که شما می توانید در هر نقطه ایران که باشید داخل یخچال را رصد کنید و با استفاده از این امکان در راه منزل مایحتاج خود را بخرید. این محصول لایف استایل جدیدی را وارد خانواده ایرانی می کند که در وقت و انرژی کاربران صرفه جویی می کند.

 کاربر نیازی ندارد به خانه رجوع کند و ببیند که مثلا تخم مرغ ندارد یا یکسری مواد غذایی داخل یخچالش نیست و بعد دوباره برگردد توی ترافیک خرید انجام دهد بعد دوباره به یخچال رجوع کند. هر دو یخچال پیشرفته ثبت اختراع شدند و به واسطه این دو محصول اولین شرکت تولید کننده تخصصی یخچال فریزر دانش بنیان در کشور شدیم.

کیارش لقمانی مقدم گفت: قیمت محصولات پیشرفته چیزی حول و حوش ده تا بیست درصد با قیمت محصولات پایه تفاوت دارد.  

کالاهای ما به صورت آنلاین توی دیجی کالا و هم جاهای دیگر و هم به صورت حضوری در بازارهای امین حضور و شریعتی و در تمام استان های کشور قابل خرید است اما صادرات نداریم و تا کنون از هیچ حمایتی برخوردار نشده ایم.

مدیرتحقیق و توسعه شرکت تولید کننده تخصصی یخچال فریزر دانش بنیان در کشور درباره حمایتی که از معاونت نوآوری ریاست جمهوری توقع دارد گفت: بیشترین حمایت هایی که مدنظرماست حمایت برای کاهش ریسک سرمایه گذاری روی پروژه های تحقیقاتی و ایده های نخبگانی در زمینه داخلی سازی قطعات حساس و تولید لوازم خانگی جدید است.

ما علاقمندیم که وقتی روی هسته های اولیه استارتاپی سرمایه گذاری اولیه می کنیم ریسک مالی آن را به وسیله حمایت های مالی معاونت ریاست جمهوری کاهش دهیم.

برچسب ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کیارش لقمانی مقدم یخچال فریزر لوازم خانگی
ارسال نظر
آخرین اخبار