۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۹۰۵۸۳
بیش از نیمی از اماکن عمومی کشور در هفته گذشته بهداشت فردی را رعایت نکردند؛ همچنین بازرسی‌های وزارت بهداشت از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی منجر به پلمب ۵۱۲ واحد صنفی متخلف نیز شد.
کد خبر: ۲۷۲۶۰

کاهش میزان رعایت بهداشت فردی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از دو به یک شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۰۵ به ۹۵ شهر و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۳۴۱ به ۳۵۲ شهر رسیده است.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۲ درصد رسیده است. طبق بازرسی‌های وزارت بهداشت از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ بهمن‌ماه، از بین بیش از ۳.۵ میلیون مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و مکان عمومی، ۱۴۴ هزار و ۳۲۹ مرکز مورد بازرسی قرار گرفته است که از این تعداد، ۲۷ هزار و ۸۱۵ مرکز به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و از این تعداد ۵۱۲ مرکز پلمب شده‌اند.

بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت از ۱۲ تا ۱۹ بهمن‌ماه، میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی به ۴۷ درصد رسیده است.

کارگاه‌ها و صنایع کوچک و پاساژ‌ها کمترین و فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی را بین مشاغل دارند.

میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور به ۴۵ درصد رسیده است. رعایت تهویه در اماکن عمومی زنجان کمترین و در ایلام بیشترین میزان را دارد.

مراکز ورزشی، مدارس، رستوران‌ها، کارگاه‌ها و صنایع کوچک کمترین میزان رعایت تهویه را دارند.

میانگین فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی به ۲۹ درصد رسیده است. همدان کمترین و آذربایجان غربی بیشترین میزان رعایت فاصله‌گذاری را دارند.

استادیوم‌ها، پاساژها، مراکز تفریحی، پایانه‌های مسافربری درون‌شهری، پایانه‌های مسافربری برون‌شهری، هتل‌ها، تالار‌های پذیرایی و مراکز ورزشی کمترین میزان رعایت فاصله‌گذاری را در کشور دارند./ وزارت بهداشت

برچسب ها: پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار