۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۴۵۳۱۸۸
به تازگی یک عامل هوش مصنوعی با هواپیمای آموزشی شرکت لاکهید مارتین بیش از ۱۷ ساعت پرواز کرده است.
کد خبر: ۲۷۳۱۹

پرواز یک هواپیمای تاکتیکی با هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یک عامل هوش مصنوعی بیش از ۱۷ ساعت با هواپیمای آموزشی پرواز کرد؛ شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد اولین بار است که هوش مصنوعی یک هواپیمای تاکتیکی را به پرواز در می‌آورد.

عامل هوش مصنوعی اخیراً با هواپیمای آموزشی شرکت لاکهید مارتین با نام «ویستا ایکس ۶۲آ» به مدت بیش از ۱۷ ساعت پرواز کرد. می‌تواند از نرم افزار برای شبیه سازی ویژگی‌های عملکرد هواپیما‌های دیگر استفاده کند که در این موقعیت، به جای آن از خلبان انسان تقلید کرد.

ویستا بر اساس معماری سیستم‌های باز ساخته شده و دارای نرم‌افزاری است که به آن اجازه می‌دهد ویژگی‌های عملکردی هواپیما‌های دیگر را تقلید کند.

این پرواز طی دوره آزمایشی در ماه دسامبر انجام شد. لاکهید اعلام کرد که اولین باری است که هوش مصنوعی به این شکل در هواپیمای تاکتیکی استفاده می‌شود. هدف استفاده از این پلتفرم برای آزمایش طراحی هواپیما‌هایی است که می‌توانند به طور مستقل پرواز کنند.

آن‌ها اخیرا ویستا را با الگوریتم پیروی از مدل لاکهید (MFA) و سیستم کنترل مستقل شبیه سازی (SACS) ارتقا داده است. وقتی این سیستم‌ها یکپارچه می‌شوند، به آن کمک می‌کنند تا آزمایش‌های پروازی پیشرفته‌ای را انجام دهد که از استقلال و هوش مصنوعی استفاده می‌کند./ صدا و سیما

برچسب ها: پرواز هواپیما هوش مصنوعی
ارسال نظر
آخرین اخبار