۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۵۷۱۴۷
کارشناس فرهنگی گفت: یکی از ویژگی های بارز جشنواره امسال فاصله گرفتن از فضای سلبریتی زده بود که خوشبختانه با همه تلاش مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۲۹

جشنواره فیلم امسال از فضای سلبریتی‌زده فاصله گرفته بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، زهرا محمودی، افزود: در برخی از فیلم‌های امسال به موضوع داشتن رویا در میان جوانان توجه شده بود این مساله اهمیت زیادی دارد، چرا که باید کاری کنیم که در جامعه امید، انگیزه، حرکتی برای رشد و رو به جلو رفتن ایجاد شود.

وی گفت: در خصوص نقش زنان در فیلم‌ها همچنان تا جایگاه اصلی و درستی که یک بانو در جامعه دارد راه داریم و آن جایگاه اصلی ایجاد نشده است. تا زمانی که مساله زنان را جدا می‌بینیم طبیعتا به جایی نخواهیم رسید.

کارشناس فرهنگی یادآورشد: موضوع زنان نباید فقط یک سوژه باشد، نباید دستمایه یک پیرنگ و یا حول محور یک روایت اصلی باشد بلکه باید نقش اساسی یک زن در جایگاه اصلی خود باشد، نقش آفرینی و تاثیرگذاری اش مثل زندگی روزمره نشان داده شود.

محمودی افزود: در برخی فیلم‌ها به نقش اصلی زنان در حال نزدیک شدن هستیم اگر مسیر را درست برویم و نقش اصلی و درست هر کدام از اجزای اصلی جامعه را سر جای خود ببینیم فکر می‌کنم شاهد اتفاقات بهتری برای همه اهالی هنر، دست اندرکاران و دوستان اهالی رسانه باشیم.

وی گفت: در جشنواره امسال برخی فیلم‌ها مثل "کاپیتان" بسیار دقیق و خوب به یک قهرمان نوجوان و داشتن رویا پرداخته بود، در فیلم غریب همچنان جا دارد که به الگو‌ها و قهرمانانی، چون شهید بروجردی نزدیک شویم./ صدا و سیما

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی
ارسال نظر
آخرین اخبار