۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۵۰۰۶
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۹ بهمن تا روز ۳ اسفند در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با تعداد ۵۲ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۴۴

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این نشست حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: سی و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۹ بهمن با سخنرانی آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی شروع خواهد شد. این مسابقات تا روز ۳ اسفند که اختتامیه آن برگزار خواهد شد، با سخنرانی آقای رئیسی، رئیس جمهور ادامه خواهد داشت.

مجیدی مهر ادامه داد: مسابقات در روز‌های ۳۰، ۱ و ۲ اسفند در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب برگزار می‌شود. اولین ساعت برگزاری ۸:۳۰ دقیقه صبح است. رقابت‌ها در نوبت صبح ویژه بانوان است و در نوبت بعدازظهر و شب برادران به رقابت می‌پردازند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های اصلی مسابقات جمهوری اسلامی با بسیاری از مسابقات دیگر در دنیا عدالت محوری آن است، افزود: از لحظه‌ای که فرایند‌های مسابقات قرآن برگزار می‌شود، هیچ تفاوتی جزء همزبانی نمایندگان ایران با ما وجود ندارد. از لحظه فرایند‌های اجرایی، داوری و ... هیچ تفاوتی بین شرکت‌کنندگان ایرانی با خارجی نیست.

به گفته وی، اواخر دی ماه همزمان با مسابقات سراسری قرآن کریم در اهواز، مرحله مقدماتی مسابقات در مشهد برگزار شد و منتخبین به مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم راه یافتند. در رشته ترتیل و رشته حفظ کل قرآن کریم خواهران و برادران این رشته را دارند. اما رشته قرائت ویژه برادران است. رشته نوپای ترتیل در بخش برادران سومین دوره خود را سپری می‌کند، اما در بخش بانوان اولین‌باری است که پا به عرصه مسابقات گذاشته است.

مجیدی مهر بیان کرد: بعد از برگزاری این دوره، ستاد عالیه مسابقات و مجموعه مرکزی قرآنی به این نتیجه خواهد رسید که آیا باید این رشته (ترتیل) تغییر کند یا باشد یا با مکانیسم دیگری ادامه پیدا کند. در مجموع ۱۴۶ متسابق از ۸۰ کشور داشتیم که در این مرحله ۵۲ شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند. آقایان در رشته حفظ کل قرآن کریم ۱۳ نفر و خانم‌ها ۱۲ نفر، در رشته قرائت ترتیل بانوان ۶ نفر، در رشته قرائت ترتیل آقایان ۹ نفر و برادران در قرائت تحقیق ۱۲ نفر هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ساعت مراسم افتتاحیه و اختتامیه توضیح داد: افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهد بود. اختتامیه مراسم هم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ است. هدف‌گذاری ما این است که در سال آینده بتوانیم حدود ۸۵ تا ۹۰ کشور را در مسابقات داشته باشیم.

وی درباره حضور کشور‌های مختلف در این دوره از مسابقات توضیح داد: از کشور‌های افغانستان، الجزایر، اندونزی، ایران، بلژیک، بنگلادش، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، تونس، چاد، دانمارک، ساحل عاج، سری‌لانکا، سوریه، سومالی، عراق و ... حضور دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مسابقات قرآن کریم رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف
ارسال نظر
آخرین اخبار