۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۸۵۵۷۹
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر صحبت از عدم بروز موج نهم بیماری کرونا یا حتی پیک بعدی این عارضه بسیار سخت است اما به طور کلی مردم باید بدانند که بیماری کرونا هنوز در دنیا تمام نشده است.
کد خبر: ۲۷۳۵۸

کرونا هنوز در دنیا تمام نشده است/ تداوم استفاده از ماسک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور داشتیم، اما خوشبختانه به دلایل متعددی میزان فوت و بستری مانند موج‌های قبلی افزایش پیدا نکرده است.

به گفته وی، مطالعات نشان می‌دهد که به دلیل تزریق واکسن و ابتلای مردم به زیرگروه‌های امیکرون، ایمنی در بین آحاد مردم جامعه ایجاد شده است.

او بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل تا دو هفته آینده افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا را به صورت محسوس در کشور نخواهیم داشت. این احتمال وجود دارد که بعد از عید نوروز به دلیل انجام مسافرت‌ها افزایش ابتلا و بستری در کشور داشته باشیم.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: مطالعات نشان می‌دهد که این موج مثل پیک‌های قبلی از نظر افزایش موارد بستری و حتی ابتلا بیشتر نبوده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر صحبت از عدم بروز موج نهم بیماری کرونا یا حتی پیک بعدی این عارضه بسیار سخت است، اما به طور کلی مردم باید بدانند که بیماری کرونا هنوز در دنیا تمام نشده است.

او گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی در اجتماع و مراکز شلوغ حاضر نشوند و افراد باید در تجمعات به ویژه مراکز مسقف حتما از ماسک استفاده کنند. اگر شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونا گذشته حتما اقدام به تلقیح دز بعدی واکسن کرونا کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: وزارت بهداشت بیماری های واگیر بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار